به گزارش انعکاس بناب، یونس طاهری صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بناب، این شهرستان را یکی از شهرهای برتر در حوزه اقتصاد و جذب سرمایه در استان معرفی کرد و گفت: شهرستان بناب دارای پتانسیل زیادی در تولید و جذب سرمایه دارد که باید از این ظرفیت برای تولید بیشتر و […]

به گزارش انعکاس بناب، یونس طاهری صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بناب، این شهرستان را یکی از شهرهای برتر در حوزه اقتصاد و جذب سرمایه در استان معرفی کرد و گفت: شهرستان بناب دارای پتانسیل زیادی در تولید و جذب سرمایه دارد که باید از این ظرفیت برای تولید بیشتر و در نتیجه افزایش اشتغال شهرستان استفاده کرد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افزایش نرخ بیکاری در شهرستان بناب خبر داد و گفت: متأسفانه از ۱۳۴۸۰۰ هزار نفر جمعیت بناب حدود ۶۰۳۰ نفر بیکار وجود دارد و نرخ بیکاری هم کنون در این شهرستان ۱۳ درصد است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان آمار اشتغال در شهرستان بناب به صورت کلی مثبت ارزیابی می شود اذعان داشت: این آمار برای افراد غیربومی که در بناب مشغول بکار هستند درست است اما خود بومیان شهرستان بناب همچنان با مشکل بیکاری مواجه هستند.

طاهری میزان تسهیلات اختصاص یافته برای تولید و اشتغال در سال جاری را فرصتی مناسب برای متقاضیان وام خود اشتغالی دانست و گفت: از همه مسئولان شهرستان بناب انتظار می رود اطلاعات لازم در مورد دریافت چنین تسهیلات کم بهره را در اختیار متقاضیان بگذارند و مردم نیز همت بیشتری کنند تا این شهرستان بتواند از این اعتبار که بصورت شناور به هر استان و شهر تخصیص داده می شود بهترین بهره را در جهت خود اشتغالی ببرد.

این مقام دولتی ایجاد اشتغال پایدار را الویت اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: سعی بر این است تسهیلات خود اشتغالی به صورت کارشناسی و با بررسی به میزان پایدار بودن کار در اختیار متقاضیان قرار بگیرد که این سازمان در حال حاضر پرداخت تسهیلات به صورت گروهی به کارفرما در جهت ایجاد اشتغال پایدار را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حمایت کامل و همه جانبه از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را وظیفه تمام مسئولان استان و کشور دانست و گفت: امروز رزمندگان جبهه اقتصادی کشور همین سرمایه گذاران و تولیدکنندگان هستند و اگر از این افراد حمایتی صورت نگیرد نه تنها اشتغالی ایجاد نمی شود بلکه شغل های قبلی نیز از بین خواهند رفت.

یونس طاهری اجرایی شدن طرح تکاپو در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اجرای این طرح ظرفیت های قدرتمند هر شهرستان در جهت ایجاد اشتغال زیاد و پایدار مورد بررسی قرار می گیرد که در خود شهرستان بناب می توان به حوزه فرش بافی، صنایع دستی و تولید محصولات کشاورزی و فرآورده ای آن مانند انگور اشاره کرد که می تواند اشتغال زیادی در بناب ایجاد کنند.

وی در پایان ضمن گلایه شدید از عدم همکاری و کوتاهی برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات مصوب شده به متقاضیان گفت: با این روال نمی توان انتظار داشت مشکل بیکاری خود به خود حل شود و مطمئناً بانک های مشخص شده می بایست تا زمان مقرر تسهیلات خود را پرداخت کنند والا در پایان سال خود دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام/زیبایی