به گزارش انعکاس بناب، حبیب صدقی یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی «آوای انتظار» در دو بخش استانی (موسیقی اصیل ایرانی) و منطقه ای (موسیقی عاشیق، موغام و کلاسیک) با موضوعات آزاد برگزار می شود. وی خاطرنشان کرد: این موسیقی اصیل حاوی ارزش ها و ریشه های سنتی و […]

به گزارش انعکاس بناب، حبیب صدقی یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی «آوای انتظار» در دو بخش استانی (موسیقی اصیل ایرانی) و منطقه ای (موسیقی عاشیق، موغام و کلاسیک) با موضوعات آزاد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این موسیقی اصیل حاوی ارزش ها و ریشه های سنتی و اصیل ماست که می تواند حرفی برای گفتن در مجامع جهانی داشته باشد و جشنواره هایی با محوریت موسیقی آیینی گامی مهم در ماندگار کردن نغمه های آیینی، مذهبی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تأکید بر اینکه جشنواره به منظور ارتقای کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل ایرانی و برای مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و نیز ایجاد رقابتی سالم و فنی برگزار می شود، تصریح کرد: بخش موسیقی سنتی این جشنواره به صورت گروهی و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هیچ کدام از گروه ها مجاز به استفاده از هنرمندان تکراری نیستند.

به گفته صدقی، در بخش موسیقی سنتی ردیف و قطعات و تصنیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مد نظر بوده و اجرای قطعه ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان(عج) امتیاز ویژه ای است.

وی اذعان کرد: آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه ها و ارسال آن در لوح فشرده (cd) جهت بازبینی چهارم دی سال جاری و زمان اعلام نتایج بازبینی ۱۶ دی در نظر گرفته شده است و همزمان با ایام ولادت فرخنده حضرت زینب(س) از چهارم تا هفتم بهمن ۹۶ در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب برگزار می شود.

صدقی در پایان تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۷۷۳۴۷۷۲(۰۴۱) داخلی ۱۷ تماس حاصل کنند.