عبدالرضا اسماعیل نیا صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، تعداد افراد متولد شده در ۸ ماهه نخست سال جاری را ۱۸۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۸۳ در منطقه شهری و ۷۳۳ در مناطق روستائی متولد شده اند که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه ۶۷ نفر افزایش داشته است. […]

عبدالرضا اسماعیل نیا صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، تعداد افراد متولد شده در ۸ ماهه نخست سال جاری را ۱۸۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۸۳ در منطقه شهری و ۷۳۳ در مناطق روستائی متولد شده اند که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه ۶۷ نفر افزایش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب تعداد مرگ میر در ۸ ماهه نخست سال ۹۶ را ۴۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: در مدت زمان مشابه، سال گذشته این تعداد ۴۶۶ نفر بود که ۹ نفر افزایش مرگ و میر در شهرستان را در این مدت زمان نشان می دهد.

وی از ثبت ۱۳۹ مورد طلاق در مدت ذکر شده خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد کل طلاق‌های ثبت شده در هشت ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد یعنی ۸۲ نفر کاهش داشته است که می تواند آمار مثبت و خوبی برای شهرستان باشد.

اسماعیل نیا در ادامه نسبت ازدواج به طلاق در ۸ ماهه سال جاری را ۵ به یک خواند و گفت: در این مدت زمان در سال جاری ۷۳۹ مورد ازدواج در مناطق شهری و روستائی شهرستان بناب به ثبت رسیده است که میزان ازدواج به تعداد ۳۵ نفر نسبت به مدت زمان سال گذشته کاهش یافته ولی خوشبختانه در عوض میزان طلاق کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب انتخاب اسم خوب، دارای معنی مناسب، نیکو  و همچنین قابل پذیرش در عرف جامعه را یکی از مهمترین وظایف پدر و مادر دانست و گفت: پیشنهاد می کنیم والدین نام ائمه اطهار (ع) را بر روی فرزندان خود بگذارند و در صورت امکان از انتخاب نام نامناسب و خارج از عرف جامعه خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: انتخاب نامناسب نام برای فرزند تنها باعث عقده، حقارت شدن، مشکلات روحی و روانی، گوشهگیری و خجالت کشیدن فرزند از نام خود در آینده می شود و گاهاً برخی برای تغییر نام خود اقدام یا از نام دوم یا همان نام مستعار استفاده می کنند.

عبدالرضا اسماعیل نیا به نام های رایج و زیاد انتخاب شده در  هشت ماهه سال جاری در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: در این مدت فراوانی پنج نام اول پسران محمد، ترکیبات محمد، ابولفضل، حسین و ترکیبات حسین بوده  و در بین دختران بیشترین نام منتخب به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین سارا و زینب بوده است.

اسماعیل نیا در بخش دیگر سخنان خود تعویض کارت های ملی قدیمی با کارت های ملی هوشمند جدید را اجباری اعلام کرد و گفـت: تا به امروز بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان شهرستان بناب کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند و به طور متوسط در هر ماه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کارت ملی هوشمند جدید چاپ و تحویل داده می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی سعی کنند تا پایان سال جاری نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام کنند چرا که کارت های ملی قدیمی از ابتدای سال ۹۷ اعتبار خود را از دست می دهند و در برخی امورات ارائه کارت ملی هوشمند اجباری می شود.

رئیس اداره ثبت احوال بناب در ادامه با بیان اینکه تعویض شناسنامه های قدیمی با مدل هوشمند جدیدی فعلا اجباری محسوب نمی شود، افزود: شناسنامه های جدید دارای مزایای زیادی از نظیر امنیتی و حفاظتی برای شهروندان را دارد و در اداره ثبت احوال بناب شناسنامه جدید ۲۴ ساعته صادر می شود.

وی در پایان حضور افراد بالای ۱۸ سال مبنی بر دریافت شناسنامه و کارت ملی جدید را اجباری اعلام کرد و گفت: این افراد برای انگشت نگاری با به دست داشتن مدارک مورد نیاز همچون شناسنامه و کارت ملی قدیمی، ۲ قطعه عکس و فیش بانکی که در خود اداره قابل واریز است به ادره ثبت احوال بناب یا دفاتر پستی در سطح شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش