رئیس اداره محیط زیست بناب از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شهرستان طی چند روز گذشته به علت آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، صیاد لطفی صبح امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بناب با اشاره به اینکه در روزهای اخیر به علت آلودگی شدید هوا کارخانه های آجرپزی، آسفالت سازی، فولاد و سایر تولیدهای با تولید آلایندگی زیاد در شهرستان بناب تعطیل بودند، گفت: با وجود اینکه اکثر این کارخانجات از گاز به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کنند بعید به نظر می رسد نقشی در این آلودگی داشته باشند.

وی در ادامه از مشخص نبودن منشأ اصلی آلودگی های جوی اخیر شهرستان بناب خبر داد و گفت: وقتی در سطح شهرستان دستگاه نمایشگر میزان آلایندگی وجود ندارد نمی توان منشاء اصلی این آلودگی ها را مشخص کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از نصب دستگاه های نمایشگر میزان آلودگی در شهرستان بناب تا چند روز آینده خبر داد و گفت: این دستگاه ۳ ساله خریداری شده است که به دلیل آماده نبود مقدمات اولیه نصب آن این کار تا بحال انجام نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق هماهنگی هایی که با شهرداری شهرستان انجام شده است قرار شده شهرداری ابتدا نسبت به جایگذاری کانکس، برق، تلفن و سایر نیازهای اولیه اقدام کند و پس آن اداره محیط زیست شهرستان نسبت به نصب و راه ندازی این دستگاه اقدام خواهد کرد.

لطفی از نصب این دستگاه در میدان تأمین اجتماعی شهرستان خبر داد و گفت: طبق تحقیقات و مشاوره های انجام شده با شهرداری مقرر گرددید این دستگاه در این محل مستقر شود تا عموم مردم بتوانند از اطلاعات این دستگاه با خبر شوند.

انتهای پیام/زیبایی