سرپرست فرمانداری بناب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گفت: تا امروز 45 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و صنعتی از این شهرستان به دیگر کشور ها صادر گردیده که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب افزود : ۶ طرح این سند با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد و شصد میلیون ریال با اشتغالزایی ۳۷۳ نفر در بخش صنعت و کشاورزی تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی با انتقاد ازعدم تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی این شهرستان گفت: عمده ترین مشکل واحدهای تولیدی بناب عدم وجود سرمایه در گردش بناب و مشکل مالیات می باشد.

سرپرست فرمانداری بناب افزود: از ۱۳۲ واحد تولیدی بناب که در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند فقط ۸ واحد تسهیلات دریافت نموده اند و بقیه واحدها منتظر دریافت تسهیلات سرمایه در گردش هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه تعهد شهرستان برای صادرات غیر نفتی ۶۰ هزار تن می باشد گفت: تا امروز ۴۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و صنعتی از این شهرستان به دیگر کشور ها صادر گردیده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی سهم شهرستان از تسهیلات اشتغالزایی استان را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تا کنون ۷ میلیارد پانصد میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است

وی افزود: از آنجایی که موعد پرداخت این تسهیلات تا بهمن ماه سال جاری است اگر متقاضیان نتوانند سهم شهرستان را جذب کنند بعلت شناور بودن این مبلغ در دیگر شهرها هزینه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری تصریح کرد : این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال بصورت انفرادی و ۱۵۰۰ میلیون ریال بصورت پشتیبان و با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

رفیعی با انتقاد از عدم ایجاد نمایشگاه دائمی در این شهرستان گفت: از این به بعد مجوز هیچ گونه نمایشگاه عرضه محصولات در این شهرستان صادر نخواهد شد مگر اینکه محل بناب پیشرو در اجرای هسته های کلیدی سند توسعه و تدبیر استان توسط شهرداری و اداره صنعت و معدن تجارت تعیین و آغاز به کار کند.

انتهای پیام/د.پ