نماینده بناب با بیان اینکه فتنه ۸۸ امید دشمنان برای فشار به انقلاب و نظام را بیشتر کرد، گفت: در کل شکل و روح برجام تحت تأثیر فتنه ۸۸ قرار گرفت و بعد از آن همه چیز به ضرر کشور و نظام تمام شد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزای صبح امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی در دانشگاه آزاد بناب با بیان اینکه حماسه ۹ دی پیروزی دیگری برای انقلاب و مردم رقم زد، اذعان داشت: در این روز مردم بدون هیچ گونه برنامه ای از پیش طراحی شده در خیابان ها حاضر شدند و علاوه بر تجدید پیمان با ولایت فقیه، فتنه خطرناک ۸۸ را سرنگون و دشمنان این انقلاب و نظام را دوباره مأیوس کردند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی فتنه ۸۸ را آسیب بزرگی برای کشور در همه عرصه ها عنوان کرد و گفـت: برخی از دوستان و مسئولان نادان با ایجاد این فتنه موجب ایجاد مشکلات زیادی در عرصه های اقتصادی و سیاسی برای کشور در داخل و خارج از مرزها شدند و امید دشمنان برای فشار به انقلاب و نظام را بیشتر کردند.

اعزازی فتنه۸۸ را به شمعی در تاریکی نا امیدها برای دشمنان تشبیه کرد و گفت: برجام تا قبل از فتنه ۸۸ می توانست ابزاری برای پیشرفت کشور ما باشد و اگر این توافقات قبل از فتنه اتفاق می افتاد قطعاً امتیازات زیادی را کسب می کردیم، ولی با ندانم کاری برخی مسئولان ریشه دار نظام و انقلاب، آمریکا و سایر دشمنان از فرصت استفاده کردند و از خود برجام امتیازات بیشتری را طلب کردند.

وی در عین حال تصریح کرد: در کل شکل و روح برجام تحت تأثیر فتنه ۸۸ قرار گرفت و بعد از آن همه چیز به ضرر کشور و نظام تمام شد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیات مجلس وظیفه اصلی مسئولان کشوری را حفظ منافع نظام و بهبود زندگی مردم عنوان کرد و گفت: امروز زندگی و امرار معاش برای بیشتر مردم بسیار سخت شده است و از طرفی هم دشمنان دنبال روزنه برای فشار به انقلاب و نظام هستند، بنابراین انتظار می رود مدیران و مسئولان دولتی این دو مورد را در الویت کارهای خود قرار دهند.

اعزازی ضمن گلایه شدید از عملکرد دولت، مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری را مهمترین مشکلات کنونی نظام اعلام کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی برای دریافت توضیح و پاسخی مناسب از رئیس جمهور، برنامه های پیش روی نمایندگان مجلس بود اما به دلایلی رئیس مجلس اجازه مطرح کردن سوال از رئیس جمهور را به نمایندگان ملت نداده است.

نماینده مردم بناب پرداخت یارانه را دلیلی غیر موجه برای کمبود اعتبارات دولت دانست و گفت: یارانه یک قانون است یعنی درآمدها و هزینه ها در آن به طور کامل مششخص شده است و دولت نباید پرداخت یارانه را همیشه بهانه کم کاری های خود و نبود پول برای سایر طرح ها عنوان کند.

وی در ادامه افزود: در این نظام برخی مدیران با دریافت حقوق های نجومی و پاداش های کلان در رفاه کامل زندگی می کنند و در خود وزارت خانه های دولت ریخت و پاش های نامتعارف انجام می شود اما بیشتر مردم با تکیه بر همین ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی خود را می چرخانند.

نماینده بناب تصریح کرد: دولت همیشه بر یارانه مظلومان چشم دوخته است در صورتی که اگر دولت هزینه های تشریفاتی خود را کاهش دهد می تواند مشکلات خود را حل کند.

اعزازی فساد مالی و اقتصادی مسئولان کشور را مانند موریانه ای برای نظام دانست و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی از نظر اقتدار نظامی در جهان به درجه ای رسیده است که کسی جرأت حمله به آن را ندارد و تنها عاملی که موجب تضعیف نظام و انقلاب می شود همین پول شویی ها، اختلاص ها و فساد های مالی برخی مسئولان در داخل کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی عدم توجه به رهنمودهای رهبری را یکی از عوامل اصلی شکست تمامی دولت های این نظام عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با آگاهی از مشکلات روز جامعه هر سال را نام گذاری می کنند تا مشکلات روز کشور مشخص تر شود و با این نامگذاری از دولت و مسئولان می خواهد در عمل مشکلات اساسی کشور را حل کنند اما متأسفانه در این سال ها نه تنها به این توصیه ها توجه نمی شود بلکه گاهی برخلاف آن عمل می شود.

نماینده بناب با تأکید بر اینکه بالاترین و بهترین دستاورد انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است، افزود: خدمت به این مردم باید الویت کاری هر مسئول باشد و نباید در این انقلاب عده ای شب ها گرسنه سر بر بالین بگذارند و و عده ای هم غرق در مادیات باشند.

وی هفته بصیریت را فرصت خوبی برای مدیران و مسئولان نظام برای توجه بیشتر به مسئولیت های خود عنوان کرد و گفت: مردم در ۹ دی و در مواقع لازم بصیرت خود به انقلاب و نظام نشان داده اند و حالا نوبت مسئولان است با بصیرت بیشتر به فکر رفع مشکلات مردم و آبادانی نظام و کشور باشند.

اعزازی معرفی کردن مفسدان اقتصادی کشور به عموم مردم را موجب اعتماد بیشتر بین مردم و نظام دانست و گفت: برخی آقایان در این نظام فسادهای مالی زیادی انجام داده اند و پول بیت المال را برای منافع شخصی خود استفاده کرده اند اما دولت و نظام این افراد را به مردم معرفی نمی کند، این کار هم باعث سلب اعتماد مردم به نظام خواهد شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان از بزرگنمایی بی مورد برخی افراد مبنی بر بیشتر شدن حقوق نمایندگان مجلس گلایه کرد و گفت: یک نماینده خرج های مختلفی در  امورات شخصی، دفتری و غیره دارد که پرداخت آنها برای نمایندگان سخت شده است و در همین راستا مبلغی برای امورات نمایندگان اضافه شده است که برخی افراد این را خیلی بزرگ جلوه می دهند.

انتهای پیام/زیبائی