بخشدار بناب از عدم تخصیص اعتبار برای روستاهای تاریخی شهرستان بناب گلایه کرد و گفت: تا به امروز یک ریال برای روستاهای تاریخی بناب جهت توسعه گردشگری پرداخت نشده است.

به گزارش انعکاس بناب، ناصر عباس زاده در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روستاها را مهمترین مناطق گردشگری و آثار تاریخی دانست و گفت: روستا در حوزه گردشگری و جذب توریسم دارای ظرفیت ها ی بالایی هستند که می بایست در روستاهای تاریخی و گردشگری شهرستان سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

بخشدار بناب وضیعت کنونی زیرساخت های گردشگری دو روستای توتاخانه و صور بناب را ضعیف دانست و گفت: وقتی در این دو روستا امکانات و زیرساخت های مناسب برای گردشگران وجود نداشته باشد نباید توقع داشت توریسمی وارد روستاهای تاریخی این شهرستان شود.

وی از عدم توجه کافی و تحقق نیافتن بودجه برای روستاهای تاریخی شهرستان بناب گلایه کرد و گفت: با وجود اینکه برای تکمیل زیر ساخت های های روستاهای تاریخی بناب اعتباراتی اختصاص یافته اما تا به امروز یک ریال برای این روستاها پولی پرداخت نشده است.

عباس زاده در پایان مناطق گردشگری شهرستان بناب بخصوص روستاهای گردشگری و تاریخی این شهرستان را مکملی خوبی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ دانست و گفت: در این شهرستان مناطق دیدنی خوبی برای گردشگران و توریسم ها وجود دارد ولی ابتدا باید زیرساخت ها و امکانات فراهم شود.

بر اساس این خبر؛ عباس ممقانی نیز در ادامه این جلسه توجه به خانه های تاریخی، کارگاه های فرش بافی و صنایع دستی در سطح شهرستان در حوزه گردشگری را خواستار شد و گفت: شهرستان بناب دارای قدمت تاریخی طولانی و ریشه داری است که از این نوع خانه ها و کارگاه ها به وفور در آن دیده می شود، بنابراین اداره میراث فرهنگی باید برای تملک و یا همکاری با صاحبان آن ها برای بازدید عموم اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب استفاده از برند “بناب شهر دوچرخه ایران” را در کنار سایر برندهای این شهر برای جذب گردشگر به این شهرستان، ضروری دانست و گفت: در رویداد تبریز ۲۰۱۸ برندهای این شهرستان می بایست بیشتر نمود پیدا کنند و ابتدا می بایست تبلیغات برندهای بناب در کل ایران و خارج از کشور تبلیغ شوند.

وی از ظرفیت بالای جشنواره شعر بناب در تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: هجدهمین جشنواره شعر بناب با استقبال عالی مردم روبرو شد و نشان داد این جشنواره در آینده می تواند به صورت بین المللی برگزار شود و از این جشنواره می توان به عنوان یک رویداد در تبریز ۲۰۱۸ استفاده کرد.

عباس ممقانی بحث آموزش و توجیه گردشگری و برخورد با مسافر در تمام حوزها بخصوص حوزه حمل و نقل و اصناف را در شهرستان ضروری دانست و گفت: تمام ادارات شهرستان از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت و تاکسیرانی باید با برگزاری کلاس های آموزشی بیشتر، فرهنگ گردشگری و برخورد بهتر با مسافران داخلی و خارجی را افزایش دهند.

عضو شورای اسلامی شهر بناب در پایان توجه و استفاده بیشتر از ظرفیت های موسسه های مردم نهاد شهرستان در حوزه گردشگری را ضروری دانست و گفت: عده ای جوان از خود شهرستان این موسسه های مجاز را برای معرفی شهرستان بناب به کل دنیا بخصوص در تبریز ۲۰۱۸ تشکیل داده اند و مسئولان می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

اتهای پیام/زیبائی