سرپرست فرمانداری بناب با بیان اینکه در این شهرستان 19 پروژه فعال آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: به علت پرداخت نشدن بخشی از اعتبارات دولتی این پروژه ها به کندی پیش می روند.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کیفیت فضاهای آموزشی در سطح شهرستان را نامناسب و ضعیف دانست و گفت: در شهرستان بناب بیش از ۲۴ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند که بیش تر این مدارس دارای کیفیت مناسبی نیستند.

سرپرست فرمانداری بناب اعتبارات دولتی برای نوسازی و بازسازی مدارس شهرستان را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مقدار اعتبار تنها ۱۶ میلیارد ریال آن پرداخت شده است که دولت می بایست برای بالا بردن کیفیت فضای آموزشی کل این اعتبار را هر چه زودتر پرداخت کند.

وی اتمام هر چه زودتر پروژهای آموزش و پرورش در سطح شهرستان را خواستار شد و گفت: در این شهرستان ۱۹ پروژه فعال آموزش و پرورش وجود دارد که با اتمام و بهره برداری این تعداد پروژه کیفیت فضای آموزشی بهتر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در بناب نقش خیرین مدرسه ساز در این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری ۵۰ درصد تعهدات ساخت مدرسه توسط خیرین انجام شده است و ۵۰ درصد سهم مابقی که وظیفه دولت است باقی مانده است که امیدواریم تا پایان سال جاری این اعتبارات پرداخت شود.

رفیعی در ادامه فعالیت های اخیر مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان را ضعیف دانست و گفت: این مجمع در گذشته اقدامات موثری در نوسازی و بازسازی مدارس انجام داده و است ولی مدتی به نظر می رسد این مجمع از فعالیت های خود کاسته و گام های موثری برای جذب خیرین برنداشته است، از این مجمع انتظار می رود با وجود مشکلات اقتصادی دولت، موثرتر و فعال تر از گذشته باشد.

سرپرست فرمانداری بناب بررسی وضیعت قانونی پرداخت یک درصدی سهم کارخانجات به آموزش و پرورش شهرستان را خواستار شد و گفت: این طرح در حال پیگری و گذراندن مراحل قانونی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی است که این میزان اعتبار می تواند کمک خوبی برای آموزش و پرورش شهرستان باشد.

رفیعی در پایان رسیدگی به مشکلات نخبگان شهرستان را وظیفه مسئولان دانست و گفت: تمامی مسئولان شهرستان می بایست از نزدیک مشکلات نخبگان را بشنوند و برای رفع مشکلات آنها اقدامات موثری بردارند.

انتهای پیام/زیبائی