نماینده بناب آموزش و پرورش را یکی از مظلومترین سازمان های دولتی در تخصیص اعتبارات ملی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر مدارس کشور کهنه و نیاز به بازسازی دارند ولی اعتبارات این سازمان در دولت های مختلف از جمله این دولت به شدت کم است و همین امر کیفیت آموزش را پایین خواهد آورد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزازی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه دولت برای سال آینده اعتبارات بیشتری برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است، گفت: بخشی از این اعتبارات از طریق تغییر کاربری برخی اراضی آموزش و پرورش و فروش آنها در نظر گرفته شده است که اداره آموزش و پرورش بناب می تواند از این امتیاز به خوبی استفاده کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای کافی برای ساخت مدرسه در شهر بناب وجود ندارد، افزود: بیشتر مدارس شهرستان یک یا دو طبقه هستند که با افزایش طبقات مدارس بخصوص مدارس نوساز می توان فضای آموزش را گسترده تر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اقدام اخیر دولت و مجلس مبنی بر رایگان کردن پول آب، برق و گاز مدارس را اقدامی موثر بر افزایش کیفیت آموزش کشور دانست و گفت: قبل از این بزرگترین مشکل مدارس تأمین پول مصرف انرژی مدارس بود و دولت و مجلس با این کار اصلی ترین مشکل مدارس سراسر کشور را حل کردند.

وی فرهنگ سازی مصرف درست منابع انرژی در مدارس را ضروری دانست و گفت: مدیران مدارس باید طرز درست مصرف انرژی را در مدارس اجرا و این کار را به دانش آموزان آموزش دهند چرا که مدارس خود با مصرف درست انرژی و آموزش می توانند در حفظ منابع طبیعی کشور موثر اقدام کنند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیات مجلس، آموزش و پرورش را یکی از مظلومترین سازمان های دولتی در تخصیص اعتبارات ملی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر مدارس کشور کهنه و نیاز به بازسازی دارند ولی اعتبارات این سازمان در دولت های مختلف از جمله این دولت به شدت کم است و همین امر کیفیت آموزش را پایین خواهد آورد.

در ادامه این جلسه نادر داوودی نیز با بیان اینکه در طرح جامع شهرستان بناب تغییر کاربری برخی اراضی آموزش و پرورش امکان پذیر است، گفت: مشاوران آموزش و پرورش می توانند با کمک کارشناسان شهرداری در این راستا اقدام کنند و طبق قانون تغییر کاربری اراضی آموزش و پرورش بدون اخذ عوارض و کاملا رایگان است.

شهردار بناب تغییر کاربری و فروش برخی اراضی آموزش و پرورش در شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه ترافیک در هسته اصلی شهر زیاد شده است آموزش و پرورش می تواند با این کار هم در کم کردن ترافیک هسته شهری کمک کند و هم منابع مالی خوبی را از این طریق کسب کند.

داوودی در پایان از آمادگی همیشگی شهرداری بناب برای کمک به ارتقاء سطح آموزش و پرورش شهرستان خبر داد و گفت: شهرداری بناب به همراه شورای اسلامی شهر همیشه در کنار این بوده و امکانات موجود را تا حد ممکن در اختیار آموزش و پرورش گذاشته و در ادامه این کار را خواهد کرد.

انتهای پیام/زیبائی