حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با بیان اینکه اگر شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران حاکم باشد وضعیت این چنین نخواهد بود، گفت: مردم حق دارند که نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود گله‌مند باشند.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از رسا، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه شهرستان بناب امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با بیان این‌که ریشه‌ حوادث اخیر در کشور را باید در ناکارآمدی مدیران جستجو کرد، اظهار داشت: آن وزیر، مدیر و مسؤولی که اعتنایی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب ندارد، دلسوز مردم نیز نیست.

وی با بیان این‌که رهبر فرزانه انقلاب از سال‌ها قبل رفع مشکلات اقتصادی با توجه به سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی را مورد تأکید قرار داده بودند، تصریح کرد: اگر شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران حاکم باشد، وضعیت این چنین نخواهد بود، مردم حق دارند که نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود گله‌مند باشند.

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که وزیر و مدیر دریافت کننده حقوق نجومی هیچ درک صحیحی از مشکلات معیشتی مردم نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: بنده بارها تأکید داشته و دارم که دولت باید از مدیران مردمی، ساده‌زیست، متخصص و خداترس بهره‌مند شود، نه این‌که با توصیه این و آن به دنبال جلب رضایت همه برآید.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با انتقاد از این‌که برخی از مدیران حتی قدرت تصمیم‌گیری لازم در انجام امور محوله به خود را نیز ندارند، افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار رفع مشکلات اقتصادی را داشت، حفظ میز مدیریت به بهای منافع شخصی و جناحی شایسته مدیران در نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به این‌که برخی از مدیران در برابر خواسته‌های به حق و قانونی مردم بیگانه هستند و هیچ حرمتی برای مردم قائل نیستند، گفت: البته این‌که عده‌ای در این فضا به دنبال اغتشاش و آشوبگری باشند، به هیچ عنوان جایز نیست، مردم مطالباتی دارند و دولت نیز باید بستر لازم برای بیان مطالبات در چارچوب های قانونی را فراهم کند.

امام جمعه بناب ادامه داد: این‌که تنها در ایام انتخابات مدیران دولتی چند روزی به میان مردم می آیند تا آرای آنان را جمع کنند، عوام‎‌فریبی بوده و است، امروز انتخابات تمام شده و مردم انتظار تحقق شعارهای انتخاباتی دولت را دارند، مسؤولان باید در رفتار و وعده‌های داده شده خود دقت کنند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی یادآور شد: مردمی که نسبت به مشکلات معیشتی خود اعتراض دارند، همان مردمی هستند که با جان و مال خود کشور را اداره کرده و با دستانی خالی هشت سال تمام در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده‌اند، دولت باید ببینند کجاها کم‌کاری شده و جلوی ضرر هر کجا گرفته شود، منفعت است.