رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تصادف کشتی ایرانی در روزهای اخیر بسیار تاسف‌بار است و لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع را تا نهایت کار دنبال کند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (۲۴دی ۹۶) گفت: تصادف کشتی نفتکش در طول هفته اخیر نگرانی زیادی در جامعه ایجاد کرد، کمیسیون امنیت ملی مجلس مستمرا پیگیری لازم از طریق دستگاه‌های مختلف را در این باره به عمل آورد. ستاد بحران با کمک دولت چین فعال شد.

وی ادامه داد: این حادثه بسیار تاسف‌ برانگیز است و لازم است تا نهایت کار کمیسیون امنیت ملی موضوع را دنبال کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوادثی که در ۲۰ روز گذشته در کشور رخ داد از ابعاد مختلف در رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه یکشنبه هفته گذشته نیز مسئولین امر گزارش‌هایی پیرامون این حوادث به مجلس ارائه کردند.

لاریجانی در ادامه این مطلب عنوان کرد: اهمیت این موضوع و زوایای پنهان آن به نحوی است که همچنان باید مورد واکاوی بیشتر قرار گیرد اما فصل مشترک اکثر این تحلیل‌ها اموری چند است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کرده است که انتظارات عمومی سرعت عمل در حل این مشکلات است، تصریح کرد: از طرفی حل برخی امور پیچیده اقتصادی در کشور نیازمند زمان است. در چنین شرایطی ضرورت دارد اولا دولت و مجلس متناسب با شرایط کشور از تحمیل فشارهای اقتصادی جلوگیری کند و ثانیا افزایش تولید محور اصلی بودجه سال آینده باشد و عمران کشور فرع بر هزینه‌های جاری تلقی نشود.