ظهر امروز مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دکتر روح اله متفکر عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز، مسئولان شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب،  همزمان با دهه فجر مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دکتر روح اله متفکر عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز، مسئولان شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.

دکتر دکتر سید عبداله حجتی در این همایش برگزاری چنین مراسماتی در دهه فجر را جهت تبیین و معرفی آرمان های انقلاب ضروری دانست و گفت: نسل جوان امروز باید از آرمان ها و اهداف اصلی انقلاب آشنا شود تا بفهمد امروز آزادی، امنیت و عزت این کشور از برکت وجود انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بناب با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو تأسیس موجب شکسته شدن شکوه و عظمت دشمنان اسلام شده است، گفت: از ابتدای انقلاب با رهنمودهای امام خمینی (ره)، انقلاب در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و امروزه با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و هوشیاری مردم دشمنان همچنان مأیوس تر از گذشته شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ولایتمدار کشور برای ایجاد این انقلاب و حفظ آن خون های زیادی هدیه کرده اند و علمای زیادی شهید یا تبعید گردیدند بنابراین نسل جوان باید بداند وظیفه پیشرفت و حفظ انقلاب بر عهده  آنهاست.

در ادامه این همایش دکتر روح اله متفکر آزاد اخراج حکومت شاهنشاهی را یکی از اهداف ایجاد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اخراج کردن حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری تنها یکی از اهداف ایجاد انقلاب بود و مهمتر از آن رفع نیاز های جامعه یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی با تأکید بر اینکه شعارهای انقلاب همانند یک پرچم هستند، گفت: پرچم به معنای یک نشان برای رسیدن به هدف اصلی محسوب می شود و شعارهای انقلاب همان اهداف اصلی مردم و انقلاب هستند و اگر نشانه های انقلاب یا همان شعارهای آن فراموش شوند رسیدن به اهداف اصلی انقلاب غیر ممکن خواهد شد.

عضو هئیات علمی دانشگاه تبریز هدف اصلی دشمنان و مستکبران جهانی مانند آمریکا را چپاول اموال مسلمین و جلوگیری از گسترش دین در دنیا دانست و گفت: دشمنان از قرن ها پیش مخالف نزدیکی دین و علم بودن و دین را مانع اصلی پیشرفت عنوان می کردند و تنها هدف اصلی آن ها در دشمنی با کشورهای اسلامی و در رأس آن ایران همین موضوع است چراکه ایران به جهانیان نشان داده که با دین و امید بخداوند می توان به درجات بالای علمی دست یافت.

دکتر متفکر خوش بین بودن برخی آقایان به آمریکا را علت اصلی شکست و سرنگونی آنها عنوان کرد و گفت: دکتر مصدق به دلیل همین خوش بینی سرنگون شد و امروز برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان چنین ذهنیتی برای خود دارند و این در حالی است که آمریکا همین کشور عربستان را مانند یک گاو شیرده می داند .

دکتر روح اله متفکر آزاد وظیفه اصلی نسل جوان را پیمودن ادامه راه نسل های قبلی انقلاب عنوان کرد و گفت: این انقلاب باید به دستان خود جوانان انقلابی ادامه پیدا کند تا به هدف اصلی خود یعنی همان شعارهای انقلاب برسد و اگر این انقلاب به دست افراد غیر انقلابی بیافتد در رسیدن به اهداف و آرمان های خود شکست خواهد خورد.

گزارش تصویری همایش؛

انتهای پیام/زیبائی