حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی با بیان این‌که گفتار، رفتار و کردار طلاب و روحانیان زیر ذره‌بین مردم قرار دارد، گفت: سعی کنید اعمالتان روی حساب و کتاب باشد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب عصر امروز در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان با اشاره به آیاتی چون «کل نفس بما کسبت رهینۀ» از سوره مدثر و «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَیْهَا وَمَا رَبُّکَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ» از سوره فصلت، به نتیجه اعمال انسان در دنیا و آخرت پرداخت.

وی با اشاره به «فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَهُ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرّاً یَرَهُ‏ » از سوره زلزله خاطرنشان کرد: مضامین آیاتی این چنین در قرآن کریم بارها تکرار شده که می فرمایند؛ هر عملی داشته باشید آثارش به خودتان باز خواهد گشت و عاقبت هر شخصی در گرو عملکرد خود است.

امام جمعه بناب ادامه داد: طلاب جوان که دارای روحی پاکیزه و اراده‌ای ارزشمند، قلبی نورانی و مشغول به تحصیل در محیطی آماده ارتقای معرفتی هستند؛ باید تمام همت خود را برای آشنایی با مفاهیم عالی قرآن داشته باشند و در راستای عمل به احکام الهی و قدم در مسیر نورانی لقاءالله خستگی‌ناپذیر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی خطاب به طلاب حوزه علمیه بناب توصیه کرد: از سنین جوانی تصمیم بگیرید که رهنمودهای قرآن و توصیه های ائمه اطهار و توصیه اولیای دین را جدی بگیرید و بدانید؛ هرکسی به مقامی رسیده از دوران جوانی استفاده کرده و بر اعمالش مواظبت داشته است.

امام جمعه بناب با بیان این‌که گفتار، رفتار و کردار طلاب و روحانیان زیر ذره‌بین مردم قرار دارد، گفت: سعی کنید اعمالتان روی حساب و کتاب باشد و باید توجه داشت که اکثر جهنمیان به خاطر زبانشان گرفتار خواهند شد، طلبه‌ای که خود را مبلغ دین و سربار امام زمان(عج) می داند، جاذبه‌اش باید حداکثری باشد.

وی با بیان حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) که فرمودند؛ «تأثیر گناه بر اعمال انسان از تاثیر چاقو به گوشت بیشتر است» اظهار داشت: گناه باعث تباهی اعمال می شود، پس سعی کنیم در انجام اعمال نیک جدیت داشته باشیم که همین اعمال نردبان اعمال خوب دیگر است و منجر به انگیزه و توفیق بر انجام جلب رضایت الهی می شود.

انتهی پیام/رسا