سرپرست فرمانداری بناب گفت: دانش‌آموزان روستای قره‌چپق به علت کمبود کلاس درس در مدارس سه شیفته تحصیل می‌کنند.

به گزارشانعکاس بناب، امین رفیعی در دومین همایش خیران مدرسه‌ساز روستایی بناب با نامناسب خواندن وضعیت مدارس روستای قره‌چپق اظهار کرد: به علت کمبود کلاس درس در این روستا، دانش‌آموزان در مدرسه سه شیفته تحصیل می‌کنند که این موضوع کارآیی آموزشی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: از سال تحصیلی آینده باید هفت کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی روستای قره‌چپق افزوده شود و اگر همت خیران چاره‌ساز نباشد، با یک مدرسه سه شیفته دیگر در این روستا مواجه خواهیم بود.

رفیعی با اشاره به اینکه الگوی استفاده از ظرفیت خیران که در ایران بنا نهاده شده است، به دیگر کشورها نیز سرایت کرده است؛ گفت: افزایش روحیه تعاون، اعتماد متقابل مردم و مسوولان و افزایش و بهبود فضای فیزیکی مدارس از نتایج مشارکت مردم منطقه در امر مدرسه‌سازی است.

مشاور عالی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی در این همایش با اشاره به حجیم بودن بدنه دولت و صرف اکثر اعتبارات به هزینه‌های جاری گفت: ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود و دولت نمی‌تواند به تنهایی در امور عمرانی فعالیت کند.

حسن وجدان‌پرست افزود: دنیا در مرحله‌ای از پیشرفت قرار دارد که علاوه بر تأمین فضای مناسب برای تحصیل، باید بار روانی دانش‌آموزان نیز کاهش یابد.

وی در ادامه با انتقاد از فرسوده بودن تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌های صنعتی خاطرنشان کرد: در کنار فضای فیزیکی مناسب که با کمک و مشارکت خیران فراهم می‌شود، باید مدارس به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به علوم روز باشند تا دانش‌آموزان در آموزش دچار مشکل نشوند.

در دومین همایش خیران مدرسه‌ساز روستایی بناب اهالی خیر روستای قره‌چپق مبلغ ۶۰۳ میلیون ریال به صورت نقدی برای احداث مدرسه کمک کردند.

انتهای پیام/فارس از بناب