فرماندار شهرستان بناب گفت: 100 تن پرتقال و 40 تن سیب برای توزیع در شهرستان در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال مردم و نیاز شهرستان نسبت به تامین نیاز شب عید اقدام خواهد شد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی ظهر امروز در نشست کنترل و نظارت بر عرضه و قیمت کالاها و خدمات شهرستان بناب با بیان اینکه با افزایش تقاضا در آستانه سال نو، شاهد ایجاد جو کاذب و افزایش قیمت برخی کالاها در بازار هستیم؛ گفت: با کسانی که از طریق احتکار و گرانفروشی درصدد سوءاستفاده باشند به شدت برخورد می شود.
وی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ طی ماه های اخیر در سطح شهرستان و کشور افزود: این افزایش قیمت سراسری بوده و در عین حال با توجه به معدوم سازی حدود ۹۰۰ هزار قطعه جوجه در مرغداری های بناب به علت شیوع آنفولانزای مرغی شاهد افزایش نرخ تخم مرغ بودیم.
فرماندار بناب اعلام کرد: با توجه به توزیع تخم مرغ وارداتی و نظارت و کنترلی که صورت می گیرد قیمت تخم مرغ متعادل می شود.
رفیعی سپس با تأکید بر ضرورت فعال سازی گروه های بازرسی در سطح شهرستان برای کنترل قیمت ها و کنترل عرضه مواد سالم و بهداشتی به مردم، تشدید این بازرسی ها در سطح شهرستان را خواستار شد.
سیروس زاهدی فر رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت بازار در آستانه شب عید گفت: هیچ کمبودی در بازار نداریم و بحث قیمت کالاها از سوی اتحادیه های صنفی کنترل می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، کم فروشی و گرانفروشی برخورد صورت خواهد گرفت.
وی از نظارت و انجام بازرسی های مستمر واحدهای صنفی از ۱۵ اسفند تا ۳۰ فروردین سال آینده خبر داد .
رئیس اداره غله شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های این اداره در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد: هم اکنون تعداد ۱۴۵ واحد نانوایی دولتی و ۶۵ واحد نانوایی آزادپز در این شهرستان فعالیت می کنند و با توجه به سهمیه آرد تحویلی هر ۱۵ روز ۴۵۷ تن آرد در اختیار آردپزان شهرستان قرار می گیرد.
امینی افزود: برای اینکه درایام تعطیلات نوروز مشکلی در این خصوص پیش نیاید، بر اساس هماهنگی های صورت گرفته سهمیه آرد ۱۵ روز اول فروردین یکجا در اختیار نانوایان قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره غله بناب تأکید کرد: به جز اولین روز فروردین در تمام روزهای عید نانوایی های شهرستان باز خواهند بود.

انتهای پیام/ایرنا