رئیس شورای اسلامی شهر بناب از بدهی 110 میلیارد ریالی شهرداری بناب خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، عباس ممقانی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بودجه ۵۱۵ میلیارد ریالی شهرداری بناب در سال ۹۷ اظهار داشت: با این بودجه پیشنهادی علاوه بر تأمین هزینه‌های جاری، همچنین بخش‌های خدماتی و حقوق بیش از ۴۰۰ نفر پرسنل شهرداری بناب در نظر داریم سال آتی بخش عمده این بودجه را در بخش عمران هزینه کنیم و در این حوزه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

وی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را اولویت اصلی شورا و شهرداری بناب در سال آتی اعلام و اظهار کرد: تکمیل میدان شورا، آسفالت خیابان‌ها و معابر، مسیرگشایی خیابان آب شمالی به فرهنگ، ساماندهی قوبی چای، رفع مشکلات ترافیکی از جمله طرح‌های شورا و شهرداری در سال ۹۷ است.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب سپس با توجه به درخواست‌ها و پیگیری‌های ساکنان محلات برای آسفالت محلات گفت: آسفالت محلات جزو درخواست‌ها و مطالبات اصلی شهروندان است و از این رو در سال آتی ۵۵ میلیارد ریال از اعتبار شهرداری برای آسفالت محلات در نظر گرفته شده است.

ممقانی با اشاره به طرح‌های شورا و شهرداری بناب در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های هدایت و رفع آب‌های سطحی شهری و بهسازی مسیرهای داخل شهری یکی از مهم‌ترین رویکردهای مجموعه شورا در سال آینده است.

وی اذعان کرد: توسعه مکان‌های تفریحی، تکمیل یادمان شهدای گمنام، ادامه مسیرگشایی در برخی محلات، توجه به بافت‌های فرسوده و جلوگیری از ادامه توسعه حاشیه‌نشینی از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر بناب در سال ۹۷ است و ۴۸ میلیارد ریال اعتبار به بخش مسیرگشایی در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه ۴۰ درصد محلات این شهر در بافت‌های فرسوده قرار دارند؛ افزود: در این بخش نیز ۲۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و جلوگیری از ادامه توسعه و گسترش حاشیه‌نشینی جزو برنامه‌های شورای شهر است.

ممقانی از برگزاری جشنواره کباب بناب در سال ۹۷ بصورت بین‌المللی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه این جشنواره بر عهده شورای اسلامی شهر و شهرداری است، بنا بر این مقدمات برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره در شورا و شهرداری آغاز شده است.

وی در ادامه از اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه گردشگری نیز خبر داد و افزود: این مبلغ در راستای تملک اماکن تاریخی هزینه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب تنها پارک موجود بانوان را جوابگوی نیاز بانوان این شهر ندانست و بیان کرد: در تلاشیم پارک مخصوص بانوان را آغاز کنیم و اقداماتی را نیز در این خصوص در شورای شهر آغاز کرده‌ایم.

ممقانی با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اهالی رسانه و تعامل خوب رسانه‌های شهرستان با شورا و شهرداری، بر ارتباط تنگاتنگ شورای شهر با اهالی رسانه تأکید کرد و گفت: جلسات  شورای شهر بناب نیز با حضور مردم و رسانه‌ها برگزار خواهد شد تا مردم از مصوبات شورا با خبر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان عملکرد شورای شهر در ۶ ماهه گذشته خاطرنشان کرد: در طی این مدت شورای شهر ۳۵۶ مصوبه داشته که ۵۳ مورد از مصوبات در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده و این نشان می‌دهد که شورای پنجم اهمیت زیادی به بحث فرهنگ قائل است و این در حالی است که ۹۰ درصد مصوبات شورا با نظر کمیسیون های فعال در شورا مطرح و مورد تصویب قرار گرفته‌اند.

عضو شورای پنجم شهر بناب با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته ۸ جلسه ارتباط با مردم در محلات مختلف در راستای رسیدگی به درخواست‌های اهالی و مطالبات مردم تشکیل یافته است، از شهروندان خواست شورا و شهرداری را در اجرای برنامه‌ها و طرح های شورا و شهرداری یاری کنند.

ممقانی اذعان کرد: شهرداری بناب هم اکنون ۱۱۰ میلیارد ریال بدهکار است که ۷۰ میلیارد ریال آن را به تأمین اجتماعی بدهکار است و این بدهی از سال‌های قبل انباشته شده و به شهردار فعلی و شورای پنجم به ارث رسیده است.

وی تصریح کرد: این میزان بدهی باعث شده که شهرداری در اجرای پروژه‌های مختلف شهری با مشکل روبه‌رو شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب با اعلام اینکه شورای پنجم دنبال جلب رضایت شهروندان است؛ افزود: برای حل مشکلات فضاهای آموزشی آموزش و پرورش بناب ستادی تشکیل شده و امیدواریم این ستاد با همکاری مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان قدم های ارزنده‌ای را در راستای توسعه فضاهای آموزشی بردارد.

انتهای پیام/فارس