استاندار بناب را شهر مذهب، علم و عالم پرور عنوان کرد و گفت: این شهرستان در سالیان اخیر در حوزه ای مختلف مانند صنعت، صادرات و کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته که همین روند باید با همت و تلاش مضاعف مسئولان و مردم ادامه پیدا کند.

به گزارش انعکاس بناب، مجید خدابخش عصر دیروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید، بناب را شهر مذهب، علم و عالم پرور عنوان کرد و گفت: این شهرستان در سالیان اخیر در حوزه ای مختلف مانند صنعت، صادرات و کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته که همین روند باید با همت و تلاش مضاعف مسئولان و مردم ادامه پیدا کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازمه رشد و پیشرفت مدیریت جهادی مسئولان در کنار اخلاص و تلاش شبانه روزی است و مسئولان باید از فرصتی که به عنوان خدمتگذاری به مردم در اختیار آن ها قرار داده شده نهایت استفاده را ببرند چراکه که طبق آیات قرآن خدمت به مردم از بهترین عبادت ها محسوب می شود.

مجید خدابخش در پاسخ به درخواست نماینده بناب در مورد پتروشیمی بناب گفت: این طرح از نظر گاز رسانی مشکلی ندارد و می توان گاز مورد نیاز آن را از طریق خط انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز تأمین کرد و تنها باید آب مورد نیاز برای این پتروشیمی بررسی و تأمین شود و استانداری برای جذب سرمایگذار حتما همکاری خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان ارتقاء بناب به شهرستان را نیازمند تأیید مقامات کشوری و و دارا بودن حداقل جمعیت شهری عنوان کرد و گفت: جمعیت شهری موردنیاز برای تبدیل به یک شهرستان حداقل ۱۰۰ هزار نفر است اما در این مورد بررسی های بیشتری انجام خواهیم داد.

خدابخش از افزایش ۵۰۰ مگاواتی تولید برق در نیروگاه حرارتی بناب در آینده نزدیک خبر داد .و گفت: با تکمیل فاز جدید این نیروگاه که پیگیر آن هستیم ظرفیت تولید این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در مورد تبدیل روستاهای پرجمعیت شهرستان بناب به شهر گفت: جمعیت برخی از روستاهای بناب برای تبدیل شدن به شهر مورد تأیید ما است و بخاطر برخی مشکلات گذشته این کار تا بحال صورت نگرفته که برای این کار حتما بررسی ها و پیگیری های بیشتری صورت خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صادارات یک اصل و یکی نقاط قوت شهرستان بناب محسوب می شود، اذعان داشت: رقم ۶۰ میلیون دلار صادرات نسبت به جمعیت شهر بناب عددی بسیار عالی و مورد قبول است و می بایست مسئولان شهرستان با توجه به معیارهای بین المللی مانند بسته بندی های شیک و استاندارد این میزان صادرات را افزایش و صادرات فله ای محصولات جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال پول از طرف خیرین شهرستان را نشان از اعتماد مردم و خیرین به مسئولان دانست و گفت: این کار خیرین بسیار ارزشمند و خداپسندانه است و مسئولان نباید از چنین اعمال مثبتی  قافل شوند و همیشه قدردان زحمات خیرین در راستای آبادانی و محرومیت زدائی خیرین باشند و به شخصه هر زمان که نیاز باشد برای تقدیر از این انسان های بزرگوار به این شهرستان خواهم آمد.

وی در پایان تکریم ارباب رجوع را اصلی ترین وظیفه مسئولان عنوان کرد و گفت: ارباب مردم ومسئولان نوکران آن ها هستند و باید در رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع تمام تلاش خود را بکنند چراکه یکی از اهداف اصلی انقلاب و دولت دوازدهم همین موضوع یهنی تکریم ارباب رجوع است.

انتهای پیام/زیبائی