مسوول بهداشت محیط شهرستان بناب گفت: با توجه به وضعیت اسفبار برخی ازمدارس، آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده مانع پذیرش دانش‌آموز در این مدارس شود.

به گزارش انعکاس بناب، پاشا خوارزمی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به اینکه برخی مدارس غیرانتفاعی بناب نیاز به تخریب و بازسازی دارند؛ اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های مکرر که از این مدارس شده، برخی از این‌ها شرایط لازم را برای تحصیل دانش‌آموزان ندارند و هر آن احتمال بروز حوادث در این فضاها احساس می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به وضعیت اسفبار برخی از این مدارس آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده مانع پذیرش دانش‌آموز در این مدارس شود.

خوارزمی اذعان کرد: چون برخی از این مدارس شرایط پذیرش دانش‌آموز را ندارند، از این رو در صورت عدم همکاری و پذیرش مجدد دانش آموز مجبور خواهیم شد با همکای دستگاه قضایی نسبت به پلمب این مدارس اقدام کنیم.

 مدیر آموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: در مدارس دولتی مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند، اداره کل تجهز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی اقدام لازم را انجام داده است و تعدادی از این مدارس نیز تخریب شده اند و دو مورد از این مدارس تخریب شده است.

محمود قهرمانی افزود: در مدارس غیرانتفاعی فرآیندی که مورد نیاز است اعلام نظر نهایی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان است.

وی اذعان کرد: آیتم‌هایی که از سوی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان برای مدارس غیرانتفاعی مشخص شده باید از سوی صاحبان این مدارس رعایت شود و در غیر این صورت اجازه فعالیت به مدارسی که آیتم‌های اداره کل تجهیز و نوسازی را رعایت نکنند، اجازه فعالیت نخواهیم داد.

معاون شهردار بناب در ادامه این نشست گفت: احداث سرویس‌های بهداشتی در میدان “دواب” جزو اولویت اول شهرداری است.

علیرضا علی‌اصغری با تشریح اقدامات صورت گرفته برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای میدان “دواب” بناب افزود: در صورت تأمین آب مورد نیاز در میدان “دواب” نسبت به احداث سرویس‌های بهداشتی در این محل اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رفع نواقص موجود میدان “دواب” جزو اولویت کارهای شهرداری است؛ تصریح کرد: با تلاش و همکاری مسوولان و کارشناسان محترم بهداشتی بناب در تلاشیم میدان “دواب” را به عنوان پایلوت استانی مطرح و معرفی کنیم.

انتهای پیام/جاوید بنابیان/فارس