فرماندار بناب از بازسازی و نوسازی تعداد 7 هزار و 560 واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن در بناب خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان با بیان اینکه ۳ هزار ۹۶۰ واحد مسکن مهر در سطح شهرستان وجود دارد، اذعان داشت: از این تعداد ۲ هزار ۶۸۷ واحد به صورت خود مالک، ۹۷۰ واحد به صورت تعاونی و ۳۰۳ واحد به صورت سه جانبه هستند.

فرماندار بناب حل مشکلات زیر ساخت های اولیه مسکن مهر را از برنامه های این دولت اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدا موافق مسکن مهر نبوده اما به تعهدات خود پایبند بوده و مشکلات شهرک مهر بناب را تا بحال حل کرده و در ادامه آن ها را تکمیل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ مسکن روستایی در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۵۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن بازسازی و نوسازی شده است و در کیفیت آن ها نیز توجه بسیار خوبی صورت گرفته تا در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه از یک هزار و ۵۰۰ هکتار محدوده قانونی شهری بناب ۴۵۰ هکتار یعنی یک سوم آن را بافت های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می دهند، گفت: دولت در سال ۹۷ توجه ویژه ای بر بافت های فرسوده دارد و اعتقاد دارد با حل مشکل بافت های فرسود و نوسازی آن ها، می توان مشکل مسکن را حل کرد.

وی در ادامه ضمن گلایه از طرح مسکن مهر گفت: این پروژه با اعتبارات بسیار زیادی ساخته شده و هنوز مشکلات زیر ساخت های آن مانند آب، برق ، گاز و فاضلاب باقی مانده اند و اگر از ابتدا بجای این پروژه بر روی بافت های فرسوده تمرکز می شد امروز چنین مشکلاتی وجود نداشت.

فرماندار بناب ضعف آورده مشارکتی، ضعف قوانین دولتی و ضعف در هئیت مدیره پروژه مسکن مهر را علت های کندی در ساخت و تکمیل آن عنوان کرد و گفت: بحث ساخت مسکن یک موضوع کاملا تخصصی است و متأسفانه مدیران و افرادی در این حوزه وارد شده اند که تخصص کافی را ندارند.

وی در پایان ضمن گلایه از طولانی شدن تعاونی ۴۴۲۷ مسکن مهر در بناب گفت: این پروژه ۲۸۰ واحدی حدود ۱۰ سال است تنها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای شهرستان نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود و همه مسئولان می بایست بر اتمام این پروژه توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/