نماینده بناب گسترش فرهنگ صداقت در کشور را امری ضروری دانست و گفت: مسئولان سه قوا می بایست در گسترش این فرهنگ بیشتر تلاش کنند و گرنه بدون توجه به این اصل توفیقی در پیشرفت کشور حاصل نخواهد شد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی همزمان با ایام نوروز ۹۷ در جمع مردم بناب با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری اذعان داشت: همه مردم و مسئولان می بایست در این سال برای تحقق شعار سال و خواسته های رهبری، تلاش کرده و از کالای داخلی حمایت کنند.

نماینده مردم بناب با تأکید بر اینکه مشکلات کشور تنها توسط خود مردم و مسئولین حل می شود گفت: نمی توان منتظر کمک دیگران بود؛ برای رسیدن به اهداف تعیین شده مردم و مسئولان باید دست به دست هم داده و مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

اعزازی استفاده از کالای ایرانی بدون توجه به مقایسه با کالای خارجی را خواستار شد و گفت: مردم نباید بخاطر کیفیت نسبی برخی کالای خارجی از تولیدات داخلی فاصله بگیرند و اگر مدت زمان بهره وری از کالای داخلی کم هم باشد می بایست از آن حمایت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان احساس مسئولیت و وجدان کاری در بین مسئولان و کارگران واحدهای تولیدی داخلی را ضروری دانست و گفت: افرادی که با هر سمتی در کارخانجات داخلی مشغول بکار هستند می بایست این احساس را داشته باشند که کالا را برای خانواده خود تولید می کنند؛ باید تمام مزایا و معایب کالای خانواده خود را در بر عهده بگیرد.

وی در نظر گرفتن منفعت و سود تعدادی از افراد خاص در قبال واردات کالای خارجی را ظلم به کشور دانست و گفت: دولت می بایست کنترل خود از ورودی های کشور را بیشتر کرده و اجازه ندهد جنس خارجی که مشابه آن در داخل وجود دارد وارد کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید برای منفعت عده‌ای خاص به اقتصاد کشور ضربه بزنند، گفت: تا به امروز آنطور که باید از تولید کننده داخلی حمایت می کردیم، به نحو احسن انجام نشده است.

نماینده بناب افزود: وقتی یک سرمایه گذار و یا تولید کننده داخلی گرفتار مشکلات بروکراسی ادارات باشد نمی توان ادعای حمایت داشت.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توجه به منافع ملی موجب پیشرفت کشور می شود اذعان داشت: اگر مسئولان و مردم با هدف حفظ منافع شخصی حرکت کنند هیچ پیشرفت و توسعه ای در کشور ایجاد نمی شود بلکه اوضاع از گذشته هم وخیم تر خواهد شد.

اعزازی با اشاره به نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری، گفت: ایشان با توجه به مشکلات روز کشور با نامگذاری هر سال ضمن توصیه به مسئولان وحدت جمعی برای حل مشکلات را خواستار می شوند.

نماینده بناب گسترش فرهنگ صداقت در کشور را امری ضروری دانست و گفت: مسئولان سه قوا می بایست در گسترش این فرهنگ بیشتر تلاش کنند و گرنه بدون توجه به این اصل توفیقی در پیشرفت کشور حاصل نخواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان از وجود برخی حمایت ها از کالای خارجی در کشور خبر داد و گفت: وقتی در همین کشور برای فروش کالای خارجی بازارچه راه اندازی می شود و مردم را برای خرید از کالای خارجی تشویق می کنند نمی توان از کالای ساخت داخل حمایت کرد.

وی نحوه دیدگاه و استفاده از مناطق آزاد را تأسف بار خواند و گفت: در این مناطق بجای فروش و تبلیغ کالای داخلی برای توریست‌ها، بالعکس عمل می کنند و کالای خارجی خرید و فروش می شود.

اعزازی در پایان عمل کردن برای تحقق اهداف نظام و شعار سال ۹۷ را خواستار شد و گفت: تنها با حرف نمی توان به اهداف مشخص شده دست یافت و همه می بایست در عمل حمایت از کالای داخلی را نشان دهند.

انتهای پیام/زیبائی