رئیس اداره استاندار بناب گفت: در سال گذشته ۴۴۷ فقره گواهینامه صادراتی انواع کشمش، برگه زردآلو، قیسی، خرما و... در شهرستان بناب صادر شد.

محمد سخت مراد صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، در تشریح آمار صادرات و عملکرد اداره استاندارد شهرستان بناب در سال ۹۶ گفت: این اداره در سال گذشته ۴۴۷ فقره گواهینامه صادراتی انواع کشمش، برگه زردآلو، قیسی، خرما و … به وزن ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۸۴ کیلوگرم به ارزش ریالی ۲۹۴ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال صادر کرده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بناب یکی از مهم ترین اقدامات این اداره را بازدید، بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تحت پوشش اداره استاندارد بناب عنوان کرد و گفت: این کار توسط شرکت های بازرسی همکار استاندارد و کارشناسان خود اداره در سال ۹۶ به جدیت انجام شد.

وی بازرسی از وسایل بازی موجود در پارک ها و مهدکودک ها را یکی دیگر از اقدامات این اداره در سال ۹۶ خواند و گفت: در این راستا اقدامات استاندارد سازی توسط شرکت های همکار استاندارد و کارشناسان اداره انجام شده است و برخی وسایل غیر استاندارد جمع آوری و یا استاندارد سازی  شدند.

محمد سخت مراد از بازرسی های انجام شده به صورت مشترک با ادارات و سایر سازمان ها از جمله اداره صنعت و معدن، امور صنفی و اتحادیه ها در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۶ بازرسی از کلیه فروشگاه های مواد غذایی و سایر فروشگاه های سطح شهرستان با هدف استاندار بودن مواد غذایی و کنترل تاریخ تولید و انتقضاء محصولات، انجام و با متخلفان به شدت برخورد قانونی شد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بناب با اشاره به بازرسی های سرزده با حضور فرماندار شهرستان در سال ۹۶ گفت: این بازرسی ها از واحده ای تولیدی به صورت سرزده و با حضور فرماندار انجام شد و برخی از واحدهای تولیدی به دلیل عدم رعایت استاندارد در تولید محصولات پلمپ و یا با تذکر کتبی مواجه شدند.

وی در ادامه به  بازرسی و نمونه برداری از کلیه طلافروشی های سطح شهرستان در ۳ مرحله در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این نوع بازرسی در جهت سنجش عیار طلا، وسایل مورد استفاده مانند ترازو، و سایر نکات انجام پذیرفت و با متخلفین برخورد و تذکر جدی داده شد.

سخت مراد با بیان اینکه نظارت و کنترل بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری در سال ۹۶ به دقت انجام شده است، اذعان داشت: تمام واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در سال ۹۶ تحت نظارت اداره استاندارد بود و با برخی از واحدهای که استاندارد لازم را رعایت نمی کردند تذکر و یا تولیدی آنها پلمپ گردید.

وی در پایان از حضور اداره استاندارد در جلسلات تشکیل شده در فرمانداری و سایر برنامه های از طرف بسیج، شبکه بهداشت، کارگروه اشتغال، شورای اداری و سایر جلسات به صورت مستمر خبر داد و گفت: اداره استاندارد شهرستان بناب با سرلوحه قراردادن نظم و حمایت از حقوق شهروندان در سال ۹۶ بسیار مثبت عمل کرد و به امید خدا در سال جاری این رسالت با برنامه ها و بازرسی های پیوسته و با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/زیبائی