اندر زبان امروزی میشود میدان اصلی شهر که بیشتر شبیه فلکه ای در روستایی دور دست که تازه بخش شده و لبخند شادمانی هنوز بر لبان اهل آن موج میزند.

به گزارش انعکاس بناب، سخن از میدانی است که دیگر نه خروسش کبک میخواند نه ساعتش دیگر زنگ میزند اما آبی که تو حوزچه هایش موج میزند کمی زنگ زده و منظره ای رویایی برای خودش دارد.

البته از عمارت شهرداری که بگذریم انصاف می باید که… راستی هی با خودم میگویم معنی شهرداری یعنی چه…. گویا قدیم الزمان به کسانی که زیبایی های شهر را دار میزدند میگفتند شهرداری یعنی دار شهری و از این نغذیات و بقیه …..

عرض به خدمت از آنجاییکه مردم شریف و با محبت بناب به اهل بیت علاقه خاصی دارند دیدن تندیس امام علی اندر ورودی خیابان منتهی به تبریز که سالهاست منقوص مانده و به شکلی نازیبا همان سیمان و اهن و میلگردی که زنگ زده همان طور بلاتکلیف در ایام عید به چشم میزد.

گویا پرونده این تندیس چنان پیچیده احوال است که هیچ محکمه ای یارای حل مشکل پیش آمده آن با پیمانکار نیست و گرنه مگه کسی درست نقطه عطف شهر را که به نام زیبای علی (ع) است اینگونه دچار اختلاف بازی میکند و نیمه کار رها مینماید……

این روزها به غیر از آجیل که بعد از آسفالت خراب کوچه ها بیشترین کارایی را در الفاض مردم دارد سری هم باید به کوچه های قدیمی چون گزاوشت و کردکندی و داش کورپی بزنیم خوشبختانه شهرداری در این محله ها از انجام ساخت سرعت گیر به خودکفایی رسیده چرا که سطحی صافی نیست که یک ناصافی به نام سرعت گیر بهش گیر بده و اندر ایام عید جز نوشته لاتینی بناب ۲۰۱۸، هیچ منظره جذابی که نشانی از رسیدن عید و سال نو باشد در شهر نیست.

یاد فیلم سینمایی در شهر خبری نیست افتادم ببخشایید، البته اردک های پیر هفت هشت ساله را که یادگار رئیس شهران گذشته است را نباید نادیده گرفت هر سال کوچ میکنند وسط ورودی شهر و نیز جز اندر چند بنر های تبلیغاتی هم اگر نبود میهمانان شهر فکر میکردند عید تعطیل است، آن ها که عمارت شهرداری را بلد نیستند که ببینند چه منظره ای دارد، اصلا به مهمانها چه ربطی دارد؛ بروند عید دیدنی فامیلهایی که خانه شان مثلا در کوچه قهرمانی یکی از قدیمی ترین و پرجمعیت ترین محله های بناب و ماشینشان گیر کند در گرداب گل و لای و چه کاریه میتونستن یه زنگی بزنن: سلام فامیل شرمنده به خاطر نا مساعد بودن آب و هوا و وضع آسفالت کوچه تان مجبور شدیم از راه دور سلام کنیم و ادامه دارد این احوالات

انتهای پیام/ش