امام جمعه بناب گفت: اگر واقعاً به توصیه‌ها و نسخه‌های مقام معظم رهبری عمل کنند، تولید و صنایع داخلی به حرکت درآمده و زمینه برای اشتغال 12 میلیون جوان بیکار در کشور عملیاتی می‌شود و مشکلات کشور در بحث کالاهای قاچاق به حداقل می‌رسد با این شرط که روی پای خود بایستیم.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در ۴۰ سال گذشته مورد هجمه‌های مختلف دشمنان به‌خصوص استکبار جهانی قرار داشته است، اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی که دشمنان نظام در ۴۰ سال گذشته علیه این کشور به وجود آوردند اگر بر سر هر کشور دیگری آورده بودند، آن کشور و آن نظام از بین می‌رفت.

وی افزود: نباید این حقیقت را نادیده گرفت و آن را کتمان کرد که هر قدر فشار بر اهل ایمان بیشتر شود، فضل و کرم پروردگاری بر آنها افزایش می‌یابد.

خطیب جمعه شهرستان بناب با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر بیگانگان تصریح کرد: هر قدر به پای نظام، نقلاب و اصول آن ثابت قدم باشیم و در برابر بیگانگان بی‌رحم، مرعوب و تسلیم نشویم هیچ بیگانه‌ای امکان تسلط و غلبه بر ما را نخواهد داشت.

گزارش فارس حاکی است، حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از محصولات ایرانی بخش دیگری از اظهارات امام جمعه بناب بود که در خطبه‌های نمازجمعه به آن اشاره کرد.

باقری‌بنابی بیان کرد: اگر واقعاً به توصیه‌ها و نسخه‌های مقام معظم رهبری عمل کنند، تولید و صنایع داخلی به حرکت درآمده و زمینه برای اشتغال ۱۲ میلیون جوان بیکار در کشور عملیاتی می‌شود و گرفتاری‌های ومشکلات کشور در بحث کالاهای قاچاق به حداقل می‌رسد با این شرط که روی پای خود بایستیم.

وی تصریح کرد: حمایت از اجناس ایرانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری همچون فقر، طلاق و اعتیاد می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب سپس با تأکید بر ضرورت استفاده مردم از تولیدات داخلی گفت: استفاده از کالاهای داخلی نه تنها باعث رونق اقتصادی می‌شود، بلکه باعث خواهد شد کیفیت محصولات داخلی نیز ارتقاء یابد و با ترویج استفاده از کالای ایرانی با دستان خودمان هویت اقتصاد کشور را در اختیار بیگانگان قرار ندهیم.

باقری‌بنابی با انتقاد از برخی سفرهای غیرضروری به خارج از کشور اظهار کرد: دروازه‌های ترکیه کشش مسافران ایرانی را ندارند و قطعاً این جمعیت با دستان خود ارزهای زیادی را از کشور خارج کرده و به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز به پیشرفت‌هایی رسیده‌اند در زمان خودش مشکلات زیادی را تحمل و نسبت به وضع موجود خودشان نوعی جهاد کرده‌اند.

امام جمعه بناب با اشاره به ضرورت ارتقای محصولات تولید داخل از سوی مدیران و مسوولان نظام که باید برای ارتقا بخشیدن به واحدهای تولیدی و صنعتی گام بردارند، خطاب به برخی مسوولان گفت: اگر نمی‌توانستند چرا روی کار آمدند؟ اداره کشور کار آسانی نیست، اداره کشور هزاران پیچ و خم دارد و علاوه بر تلاش مسوولان اگر جهاد ملی نکنیم هرگز به توسعه و پیشرفت دست نخواهیم یافت.

باقری‌بنابی از صرف هزینه‌های کلان در کشور توسط مردم برای انواع مواد محترقه در آخرین روزهای سال انتقاد کرد و افزود: این‌ها همه ضربه به اقتصاد کشور است.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر را تبریک و تهنیت گفت.

انتهای پیام/جاوید بنابیان/فارس از بناب