فرماندار بناب گفت: در داخل شهرستان تنها یک نقطه تقریبا حادثه خیز و در برون شهری ۲ یا سه محل وجود دارد که مسئولان مربوطه در شهرستان می بایست با همکاری یکدیگر در رفع این موانع حادثه خیز هر چه سریع تر اقدام کنند.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح شهری و جاده ای با بیان اینکه در نوروز سال جاری تصادفات منجر به فوت در سطح داخلی و جاده ای شهرستان نداشت، اذعان داشت: با توجه به افزایش ورود مسافران و تردد جاده ای در این شهرستان آمار فوتی صفر است که نشان از گسترش فرهنگ رانندگی و افزایش تمهیدات جاده ای دارد.

فرماندار بناب با اعلام اینکه آمار تصادفات درون شهری در نوروز ۹۷ افزایش جزئی داشته است، گفت: در حوزه تصادفات درون شهری دو مورد افزایش نسبت به سال گذشته وجود داشته اما در بحث تصادفات جاده ای و برونشهری آمار و ارقام ثابت است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب کنترل و افزایش نظارت های جاده ای را از عوامل عدم فوتی در تصادفات عنوان کرد و گفت: نصب دوربین های کنترلی جاده ای بخصوص در محور بناب-عجب شیر، رعایت نکات ایمنی، رعایت سرعت مطمئن و حضور به موقع نیروهای خدماتی و پلیس در سوانح، باعث شد آمار فوتی جاده ای صفر باشد.

وی رفع موانع طبیعی حادثه خیز در سطح شهری و جاده ای بناب را ضروری دانست و گفت: در داخل شهرستان تنها یک نقطه تقریبا حادثه خیز و در برون شهری ۲ یا سه محل وجود دارد که مسئولان مربوطه در شهرستان می بایست با همکاری یکدیگر در رفع این موانع حادثه خیز هر چه سریع تر اقدام کنند.

رفیعی با تأکید براینکه در نظر گرفتن منافع عمومی در اجرای برنامه های ترافیکی شهرستان در الویت قرار دارد، گفت: به طور مثال بریدگی روبروی شهرداری که در سال گذشته منجر به ۸۲ مورد تصادف شد مدت ۴ ماه است که به نفع مردم مسدود شده و خوشبختانه در این محدوده آمار تصادفات و فوتی به صفر رسیده است.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: روزانه تعداد زیادی برای بازگشایی این بریدگی به فرمانداری و سایر مسئولان شهرستان مراجعه می کنند که این جای تعجب دارد چون با مسدود کردن این بریدگی جان و امنیت مردم در نظر گرفته شده و فرمانداری و مسئولان دیگر به هیچ وجه بخاطر منافع شخصی عده ای اجازه نخواهند داد این مسیر خطرناک بازگشایی شود.

در ادامه این جلسه شهردار بناب از تغییر نام میدان تازه تأسیس شورا در ابتدای ورودی شهر از طرف مراغه به میدان دوچرخه خبر داد و گفت: در جلسات و کمسیون ها مختلف شورای شهر و شهرداری به این نتیجه رسیدند به دلیل بالا بردن برند اصلی شهرستان یعنی دوچرخه این میدان را به نام میدان دوچرخه نام گذاری و در آینده نزدیک و پس از تکمیل پروژه المان مربوطه و با شکوهی در آنجا نصب می شود.

داوودی از برخی تغییرات هندسی  معماری در این میدان خبر داد و گفت: به دلیل برخی اشکالات ترافیکی در این میدان تغییراتی در شکل و ورودی های این میدان اجرا خواهد شد تا ضریب امنیت رانندگی در این محل افزایش پیدا کند.

کلیددار بناب از ایجاد میدان و یا چهارراه در ورودی فرهنگیان۳ در بلوار رسالت برای متصل شدن این محل به خیابان آب شمالی خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش حجم ترافیکی هسته مرکزی شهر انجام خواهد شد و ساکنین بلوار رسالت به راحتی می توانند از این مسیر به مرکز شهر دسترسی داشته باشند تا حجم ترافیکی از مسیرهای منتهی به هسته مرکزی شهر با این کار کاهش پیدا کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بناب در این جلسه به طرح ایجاد میدان و یا چهارراه در محل فرهنگیان۳ واکنش نشان داد و گفت: با توجه به اینکه این مسیر هنوز به عنوان کمربندی محسوب می شود می بایست ترافیک به صورت روان دراین محل انجام شود و با احداث میدان و یا چهاراه تنها حجم ترافیکی افزایش پیدا خواهد کرد.

علیرضا سلیمانی‌فر رفع برخی مشکلات اساسی در فرهنگیان ۳، از جمله مشکل آب های زیر زمینی در هنگام بارش ها را ضروری دانست و گفت: در این محل مشکل آب های زیر زمینی می بایست قبل از اجرای هرگونه طرح درست شود تا در ادامه و اجرای پروژه در این نقطه شاهد بروز مشکلات پیش بینی شده نباشیم.

وی با بیان اینکه در دوران نوروز ۹۷ بیش از ۲۵ هزار تردد از جاده بناب مراغه و بلعکس انجام شده است، اذعان داشت: پروژه ای مانند میدان دوچرخه در ابتدای ورودی شهر می بایست هر چه زود تکمیل و به بهره برداری برسد چرا که احتمال ترافیک و تصادفات در این نقطه زیاد است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بناب از تکمیل و بهره برداری پل زیر گذر ورودی روستای روشت بزرگ در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد و گفت: این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبارات خوبی برای این پل دریافت و در اختیار پیمانکار آن قرار گرفته است.

در انتهای جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح شهری و جاده ای مدیر اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی شهرستان بناب از کاهش آمار مصدومین تصادفات جاده ای و شهری در نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۹۷ از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۷ مصدوم درون شهری و ۱۱ مصدوم در سوانح برون شهری و جاده ای در شهرستان اتفاق افتاده است.

بهروز دیوانی از ۳ مورد اورژانس هوایی در نوروز ۹۷ در شهرستان بنب خبر داد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده با مرکز استان، اورژانس هوایی در این شهرستان به خوبی فعال و در حال خدمات رسانی است.

وی استاندارد سازی محل اورژانس هوایی در شهرستان را ضروری دانست و گفت: متأسفانه با وجود اهمیت اورژانس هوایی در انتقال سریع بیماران به سایر مناطق برخی نیازهای اورژانس هوایی بخصوص محل فرود بالگرد همچنان باقی است که می بایست هر چه زودتر در رفع مشکلات اقدام شود.

مدیر اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی شهرستان بناب در پایان از تأسیس ایستگاه دوم اورژانس ۱۱۵ در داخل شهر بناب خبر داد و گفت: طی جلسلات و درخواست های متعدد از مسئولان پزشکی استان با احداث ایستگاه دوم اورژانس در بناب موافقت شده است و تنها با همکاری شهرداری در زمینه زمین محل احداث این پروژه درمانی در آینده نزدیک در این شهرستان کلیدخواهد خورد.

انتهای پیام/زیبائی