دهقان گفت: طی عملیات منجسم پلیسی در ایام نوروز 2 باند شناسایی و 150 کیلوگرم مواد مخدر در مبادی ورودی کشف شد.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از آناج، سرهنگ قاسم دهقان صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات طرح نوروزی، اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه حوزه به جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان فعالیت داشته که در این راستا ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف گردید.

وی ادامه داد: در همین راستا ۲ باند تهیه و توزیع مواد شناسایی و ۹ نفر از اعضای باند که قاچاقچیان به نام مواد مخدر بودند دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی عنوان کرد: دومین اقدام مهم پاکساز نقاط کور شهرستان تبریز بود که با انجام ۶۹ عملیات منجسم خرده فروشان جمع آوری و در قالب ۲۰۷ فقره پرونده تحویل مقامات قضایی گردید.

دهقان در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر، ابراز داشت: در ایام نوروز یک هزار و ۵۹۰ نفر در استان شناسایی و تحویل مرکز ماده ۱۶ و مراکز ترک اعتیاد شدند.

وی با بیان افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال قبل، متذکر شد: بیش از ۲٫۷ تن در استان مواد مخدر به صورت بی‌سابقه کشف شد و ۱۵۱ قاچاقچی فعال که از عناصر اصلی توزیع بودند، در استان شناسایی و دستگیر شدند

دهقان با بیان اینکه بیشترین کشفیات در حوزه مواد مخدر سنتی و تریاک بود، تصریح کرد: همچنین یک کارگاه تولید و توزیع شیشه شناسایی و منهدم گردید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اذعان کرد: چهار هزار و ۸۹۲ نفر توزیع کننده خرد شناسایی و چهارده هزار و ۵۴۰ معتاد متجاهر تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند.

دهقان خاطر نشان ساخت: سال گذشته در قالب چهارهزار و ۶۰۹ مرحله عملیات پلیسی ۳۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

وی زنان معتاد را یکی محدودیت‌های جمع آوری معتادان متجاهر دانست و تاکید کرد: در این خصوص باید تعین تکلیف صورت بگیرد و برای جمع آوری و تحویل به مراکز ترک محدودیت نداشته باشیم.

انتهای پیام/