فرماندار بناب گفت: با وجود مشکلات مالی کشور و تحریم های بین المللی شهرستان بناب در سال ۹۶ در طرح سند تدبیر و توسعه مثبت عمل کرد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه سند تدبیر و توسعه و اقتصاد مقاومتی بناب آمار شهرستان در زمینه افزایش تولید و اشتغال را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی کشور و تحریم های بین المللی شهرستان بناب در سال ۹۶ در طرح سند تدبیر و توسعه مثبت عمل کرد.

وی در ادامه تداوم پیشرفت های حاصل شده در سال ۹۶ را برای سال جاری مهم و ضروری دانست و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان و همت بخش خصوصی در سال جاری آمار بهتری نسبت به سال ۹۶ به ثبت برسد.

فرماندار بناب با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات از محل طرح بهین یاب معرفی شدند، اظهار داشت: متأسفانه از این تعداد معرفی شده تنها ۲۱ واحد موفق به دریافت تسهیلات از این محل شدند.

رفیعی در ادامه گفت: از ۲۱ واحد موفق به دریافت تسهیلات ۱۲ واحد مربوط به بخش صنعت بودند که توانستند مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت و در بخش کشاورزی ۳ واحد موفق به دریافت ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار از طرح بهین یاب بشوند.

مقام عالی دولت در مورد اعتبارات جذب شده در بخش مشاغل خانگی گفت: اعتبار شهرستان در سال ۹۶ یک و نیم میلیارد تومان بود ولی توانستم مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش با رایزنی های متعدد جذب کنیم.

رئیس شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب با بیان اینکه در سال ۹۶ برای اشتغال روستایی ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اذعان داشت: این اعتبار برخلاف مقدار اولیه خود به ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و از این مقدار ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن مورد تأیید و به بانک ها ارجاع داده شد.

وی در ادامه افزود: مشکل در این بخش از سوی بانک ها بوده که تا بحال موفق به پرداخت اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش مشاغل روستایی نشده اند که با جلسات و درخواست های انجام شده این اعتبارات در سال جاری پرداخت خواهند شد.

فرماندار بناب پیشرفت در حوزه گمرک و صادرات شهرستان بناب در سال ۹۶ را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال ۹۶ صادرات شهرستان بیش از ۷۷ هزار تن با ارزش حدود ۶۵ میلون دلار به ثبت رسید که امیدواریم با توجه به شعار سال جدید که با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده صادرات شهرستان بناب افزایش پیدا کند.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه ۳ هسته مهم و کلیدی کشاورزی، صنعت و گردشگری از شاخصهای مهم در سند تدبیر استان محسوب می شوند، اذعان داشت: مسئولان شهرستان می بایست در راستای به روز رسانی، بازنگری و یا تأیید هسته های اصلی سند تدبیر استان اقدام و نتیجه را به فرمانداری اطلاع دهند تا در کارگروهای تخصصی بررسی و تصویب برسد و به مرکز استان ارسال شود.

رفیعی از عدم همکاری ۲ سازمان جهادکشاورزی و امور آب شهرستان گلایه کرد و گفت: در همین شهرستان تنها از روستای قره چپق ۸۰۰ نفر صاحب چاه برای مسدود کردن و ساماندهی آب های کشاورزی داوطلب شده اند و با گذشت حدود ۶ ماه هنوز دو اداره جهاد کشاورزی و امور آب با یکدیگر به توافق و همکاری لازم نرسیده اند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب با بیان اینکه ۳۵ واحد صنعتی برای پرداخت تسهیلات از محل طرح بهین یاب به بانکهای عامل معرفی شده اند، اذعان داشت: از این تعداد تنها ۱۲ واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ کلی ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان شدند.

سیروس زاهدی فر با بیان اینکه ۱۷ واحد تولیدی دیگر در مراحل داخلی بانکی برای دریافت تسهیلات به سر می برند، گفت: این واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات مشکلی ندارند و در کل مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به این ۱۷ واحد صنعتی پرداخت خواهد شد.

وی ضمن گلایه از عدم پرداخت برخی تسهیلات به خصوص در حوزه اصناف و مشاغل خانگی از سوی بانک های مربوطه گفت: با توجه به مصوبه ها و اعتبارات مشخص شده بانک های شهرستان  از پرداخت چنین تسهیلاتی عدم بی اطلاعی می کنند که در کل درست می گویند و از شخص فرماندار تقاضا داریم از طریق مجاری استانی این موضوع را پیگیری کنند.

زاهدی فر با بیان اینکه در حوزه های صنعت در سند تدبیر شهرستان بناب در سال ۹۶ پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم، گفت: در حوزه صنعت شهرستان در سلیس، خشکبار، فولاد و سایر بخش ها پیشرفت ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی در پایان تنظیم سند تدبیر و توسعه برای دو بخش صادرات و سرمایه گذاری را ضروری دانست و گفت: محور سرمایه گذاری و صنعت دو موضوع مهم و تأثیر گذار بر روی یکدیگر هستند که برای دقت و پیشرفت بیشتر تقاضا داریم سند تدبیر برای این دو به صورت جداگانه ثبت شود.

انتهای پیام/ زیبائی