رئیس اداره تعاون کار و رفاء اجتماعی بناب با بیان اینکه اعتبارات ایجاد اشتغال تنها می بایست برای اشتغال زایی هزینه شود، گفت: با توجه به کم بودن بهره تسهیلات اشتغال زائی احتمال سوء استفاده افراد سود جو از این تسهیلات زیاد است.

به گزارش انعکاس بناب، صمد اخلاصی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب با بیان اینکه این کارگروه در سال ۹۵ کلیه مصوبات تصویب شده را عملی کرد، اذعان داشت: سال ۹۵ شهرستان بناب یک پنجم اعتبارات مشاغل خانگی استان را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بناب با بیان اینکه سهم اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۶ برای شهرستان بناب ۱۵ میلیارد ریال بود، اذعان داشت: کارگروه اشتغال شهرستان در این سال توانست حدود ۳ برابر اعتبار داده شده یعنی یک دهم اعتبار مشاغل خانگی استان را برای این شهرستان جذب کند.

اخلاصی با بیان اینکه اعتبارات ایجاد اشتغال تنها می بایست برای اشتغال زایی هزینه شود، گفت: با توجه به کم بودن بهره تسهیلات اشتغال زایی احتمال سوء استفاده افراد سود جو از این تسهیلات زیاد است بنابراین می بایست نظارت های بیشتری در پرداخت این تسهیلات انجام گیرد.

دبیر کار گروه اشتغال شهرستان بناب با بیان اینکه ۳ مرکز کاریابی در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: در سال گذشته ۸۲۱ نفر جوینده کار در این مؤسسات کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند.

اخلاصی خاطرنشان کرد: از این تعداد افراد جویای کار ۳۶۵ نفر دارای مدرک زیر دیپلم و ۴۵۲ نفر مدرک دیپلم و تحصیلات بالاتر هستند که آمار نشان می دهد افراد تحصیل کرده جویای کار بیشتر هستند.

وی ادامه داد: بیشترین افراد جویای کار دارای مدرک لیسناس با تعداد ۲۲۲ نفر بوده اند و از نظر سنی ۵۳ درصد افراد جویای کار سن ۲۵ الی ۳۴ سال را دارند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بناب در پایان گفت: از تعداد ۸۲۱ جویای کار در سال ۹۶ تاکنون ۲۸۳ نفر از سوی کاریابی ها برای اشتغال به سه حوزه صنعت، امور خدماتی و کشاورزی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ زیبائی