امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که مسئولان باید در مصرف کالای ایرانی پیش‌قدم باشند، گفت: مادامی که استفاده از کالای خارجی نوعی در ارتباط با شأن اجتماعی افراد باشد، وضع اقتصاد کشور همین می‌شود که الآن شاهدش هستیم.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از  رسا، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی در بی‌تدبیری مسئولان و عدم اعتقاد به ظرفیت‌های درونی کشور است.

وی با بیان این‌که بسیاری از بندهای مربوط به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: اگر رهبر انقلاب سال‌های اخیر را با عناوین مختلف اقتصادی نامگذاری کرده‌اند، نشان از نگرش عمیق ایشان نسبت به معضلات جاری و آتی نظام است، که نباید مسئولان در غفلت به سر ببرند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که جنگ امروز دشمن با انقلاب اسلامی ایران در عرصه های فرهنگی و اقتصادی متمرکز شده است، افزود: شعار امسال هم متوجه مسئولان و هم مردم است، هیچ عذری در عدم استفاده از کالای تولید داخل قابل قبول نیست، چراکه به صوورت مستقیم با آینده فرزندان ملت در ارتباط است.

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که فروش محصولات خارجی در اغلب فروشگاه‌های بزرگ نشان از عدم توانایی تولیدکنندگان داخلی با کالاهای مشابه خارجی و همچنین بی‌تدبیری مسؤولان در تقویت تولید داخل است، افزود: این یک فاجعه و مصیبت است که مسئولان اتومبیل خارجی سوار می شوند و اغلب کالاهای منزل خود را مارک‌دار تهیه می کنند.

وی با اشاره به این‌که حمایت از تولید ملی در گرو همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان است، افزود: نباید با این مسأله نیز سیاسی برخورد شود؛ متأسفانه مشاهده شده که هر طیف سیاسی دنبال اهداف خاص جناحی خود بوده و هرکس سعی می‌کند منافع سیاسی خود را در کشور به کرسی بنشاند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که مشکلات اقتصادی کشور متوجه شخص یا جناح خاص نیست، افزود: هم دولت فعلی و هم دولت های گذشته در بروز چنین بحرانی مقصر هستند، تعطیلی تولید داخلی، بیکاری جوانان، خروج منابع ارزی و ورود کالاهای قاچاق به کشور چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتاده باشد.

وی با تأکید بر این‌که مسئولان باید در مصرف کالای ایرانی پیش‌قدم باشند، گفت: مادامی که استفاده از کالای خارجی نوعی در ارتباط با شأن اجتماعی افراد باشد، وضع اقتصاد کشور همین می‌شود که الآن شاهدش هستیم. واضح است که ضعف مدیریت در این دولت و دولت‌های قبلی و کم لطفی به تولیدات داخلی دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکلات در کشور است.