عصر امروز مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور امام جمعه، نماینده و سایر مسئولان شهرستان در سالن اداره ارشاد بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، مراسم گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با همت شورای اسلامی و شهرداری بناب و با حضور امام جمعه محترم، نماینده بناب، و سایر مسئولان شهرستان در سالن اداره ارشاد اسلامی بناب برگزار شد.

در این مراسم نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه به حل مشکلات توسط مسئولان گفت: خدمت به مردم بزرگترین نعمتی است که خداوند به هر مسئول در هر سمتی داده بنابراین در انجام این رسالت می بایست از دل و جان مایه گذاشت.

اعزازی وجود قوانین اسلامی و ملی در یک چارچوب را از برکات این نظام دانست و گفت: برخی به اشتباه بر این باورند که تشکیل حزب ها و گروهای سیاسی مختلف در هر کشور موجب پیشرفت آن کشور می شود.

وی  تصریح کرد: حزب گرایی و افزایش گرایش های سیاسی در یک کشور نه تنها موجب ترقی و پیشرفت کشور نمی شود بلکه افزایش ظلم و ستم بر ملت ها را به دنبال خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان، توجه به منافع ملی را از ضرورت ها و اهداف اصلی مسئولان عنوان کرد و گفت: مردم ولی نعمت این نظام هستند و همه  تنها باید در راه خدمت به مردم و حفظ منافع ملی کشور عمل کرده و دولت حل مشکلات اساسی مردم را در الویت کاری خود قرار بدهد.

در ادامه این مراسم فرماندار بناب ضمن تبریک روز شوراها و ایام شعبانیه، شوراها را بازوهای کمکی دولت دانست و گفت: از سال ۷۷ و با برگزاری اولین دوره انتخابات شورها شاهد هستیم این گروه و منتخبین مردمی، دولت را تا چه اندازه در آبادانی کشور و شهرها یاری کردند.

رفیعی با بیان اینکه شفاف سازی و ارتباط مردم با شورها می تواند موجب تصمیات خوبی برای شهرستان شود، اظهار داشت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر بناب با برگزاری جلسات علنی و مشورت با مردم گام های مثبتی در پیشرفت شهرستان و تصویب مصوبات با پشتوانه قوی برداشته است.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه دولت در سال ۹۶ حدود ۱۰۵ میلیارد ریال به شوراها و شهرداری بناب کمک کرده است، اظهار داشت: دولت دوازدهم توجه ویژه ای به آبادانی شهرها و روستاها دارد و در این راستا حمایت های خوبی از شهرداری و شوراها کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک سوم بافت شهری بناب فرسود و ناکارآمد است، گفت: همه مسئولان و و ادارت باید دست به دست هم برای حل این معضل بزرگ و ساماندهی حاشیه های شهرستان اقدام کنند.

فرماندار بناب در پایان عدم کار گروهی و توجه به فردگرایی را عامل مشکلات و تصمیمات نادرست دانست و گفت: همه ادرات و ارگان ها باید مثل شوراها با کارگروهی و دوری از فردگرایی در حل مشکلات اقدام کنند تا شاهد بروز برخی ناهماهنگی ها مانند مشکلات تعاونی ها نباشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از برخی از اعضای شورا در دوره های گذشته و همچنین شهردارهای قدیمی شهرستان با اهدا لوح تقدیر، قدردانی شد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی