کشاورز بنابی با تکیه بر توان خویش و کمک های سپاه پاسداران در مزرعه بی آب و علف خود با کاشت دو هزار نهال پسته و انواع انگور ناشناس، موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.

به گزارش انعکاس بناب، این کشاورز بنابی در حاشیه بازدید فرمانده سپاه ناحیه بناب و مسئول بسیج سازندگی شهرستان بناب از مزرعه پسته، ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه سپاه پاسداران، گفت: از ۵ سال پیش کاشت پسته را در زمین کشاورزی خودم شروع کردم و مطمئن بودم این کارم به ثمر خواهد رسید و موفق خواهم شد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات اعم از کاشت بذر، حرص درختان و پیوند دهی را خودم انجام می دهم؛ افزود: امروز بعد از ۵ سال نهال ها به رشد خوبی رسیده اند و در آستانه باردهی هستند.

شهسوارنژند از عدم حمایت سازمانها و نهادها گلایه کرد و گفت: تنها حامی من در این طرح بسیج سازندگی بود، که جا دارد از این بزرگواران تشکر کنم و همچنان برای توسعه کاشت پسته در شهرستان بناب نیاز به حمایت دارم و از مسئولان می خواهم با در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم ما را در این راه بیشتر یاری کنند.

هم اکنون تلاش این کشاورز بنابی با عمل به اقتصاد مقاومتی به ثمر رسیده است، نقطه جالب توجه اینکه مصرف آب را کاملا بهینه کرده و با ایجاد منبع آب، آبیاری مزرعه را با سیستم نوین قطره ای انجام می دهد و در این خصوص هم از هیچ تسهیلاتی برخوردار نبوده است در حالی که طبق وعده های دولت محترم قرار بود برای آبیاری های قطره ای و بارانی تسهیلات ویژه ای را ارائه نمایند.

این کشاورز نمونه بنابی در کنار مزرعه پسته، باغ بزرگ انگور را نیز با انواع انگورهای ناشناس اعم از شامپاین و پیکانی دارد، که برای خود ما جالب توجه بود، گذشته از این، از هر نوع میوه، درختانی را در باغ خود پرورش می دهد که نگاه هر بیننده را به خود جلب می نماید.

در خاتمه این گزارش کوتاه این نکته نباید فراموش شود که تاکید مقام معظم رهبری همیشه به اقتصاد مقاومتی بوده است، حال اگر یک حساب و کتاب سر انگشتی بکنیم، این مزرعه بزرگ پسته در بحث اشتغال و درآمدزایی می تواند پتانسیل بزرگی برای رونق کاشت پسته در این شهرستان باشد؛ و نتیجه آن می شود پویایی اشتغال و اقتصاد شهرستان؛ بنابراین می طلبد مسئولان متولی به این گونه طرحها نگاه ویژه ای داشته باشند و از این گونه کشاورزان فعال حمایت بیشتری بکنند.

گزارش تصویری از بازدید فرمانده سپاه و مسئول بسیج سازندگی از این طرح؛

انتهای پیام/ش