جوان بنابی با راه اندازی دو واحد کشت گلخانه ای به متراژ 1000 متر مربع، گامی بلند در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شهرستان برداشته است.

به گزارش انعکاس بناب، یک جوان بنابی با کشت خیار در دو واحد گلخانه به متراژ حدود ۱۰۰۰ متر مربع علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای ۵ نفر در ۲ خانواده توانسته اقتصاد مقاومتی در عمل را به خوبی برای دیگران به نمایش بگذارد.

آقای مصطفی خلیل زاده با بیان اینکه برای راه اندازی دو واحد گلخانه حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه کرده ام، گفت: این کار را از ابتدا با کمک خانواده خود شروع کردم و با کمک سپاه پاسدارن و دریافت ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات از نهاد توانستم کار خود را گسترش بدهم.

وی هدف از راه اندازی کشت گلخانه ای در شهرستان را تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: با توجه به محدود بودن منابع آبی، توسعه گلخانه‌ ها به لحاظ مالی و مصرف آب، مقرون ‌به‌ صرفه است، بنابراین با به کارگیری روش‌ های نوین کشت گلخانه ‌ای کار خود را شروع کردم.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در مورد میزان درآمد این کار گفت: کار برداشت روزانه انجام می شود که در مجموع هر روز حدود ۱۵۰ کیلوگرم محصول خیار برداشت می کنم و با کیلویی ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰  تومان روانه بازار مصرف شهرستان می شود.

این جوان بنابی با بیان اینکه تنها حامی وی در این کار تنها سپاه پاسداران بوده است، اظهار داشت: در صورت حمایت مسؤولان از کار وی می تواند با توسعه فعالیت خود مقدار بیشتری محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار شهرستان کند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی