نماینده مردم بناب با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی جهاددانشگاهی استان، گفت: جهاد، واژه‌ای تکلیف‌آور است و جهاددانشگاهی از جمله نهادهای انقلابی بوده و تکلیف این مجموعه بسیار سنگین است.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ضیاء الله اعزازی، رئیس مجمع نمایندگان استان، امروز ۲۵ اردیبهشت ماه در دیدار با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی جهاددانشگاهی استان، گفت: جهاد، واژه‌ای تکلیف‌آور است و جهاددانشگاهی از جمله نهادهای انقلابی بوده و تکلیف این مجموعه بسیار سنگین است؛ باید عوامل جهاددانشگاهی به صورت جهادی، دلسوزانه و صادقانه عمل کنند.

وی، با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی درست از وضعیت جامعه، تاکید کرد: با بررسی روند حکومت‌ها، در می‌یابیم که یکی از عوامل شکست حکومت‌ها، کم‌اطلاعی حاکمان از وضعیت جامعه است، این موضوع برای یک نظام بسیار خطرناک است و حاکمان باید از واقعیت‌ها مطلع باشند، از این رو جهاد دانشگاهی که رسانه‌های مختلفی را در اختیار دارد باید از واقعیت‌های جامعه مطلع شده و در انعکاس واقعیت‌های جامعه تلاش کند.

اعزازی، با تاکید بر این‌که متاسفانه قانون‌گذاری و نظارت بر قانون در مجلس به خوبی در جای خود قرار نگرفته است، افزود: تعریف مجلس در ایران خارج از تعریف قانونی آن بوده و همچنین “نماینده‌ی مردم” را به گونه‌ای معرفی کرده‌ایم که مردم، مطالبات دیگری نیز خارج از وظایف نمایندگان دارند.

 نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت نمایندگان مجلس به اموری که در حیطه‌ وظایف‌شان نیست باعث می‌شود تا نماینده نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد، افزود: اگر مجلس در جایگاه اصلی خود قرار گیرد، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

 وی، با تاکید بر احیای شعارهای انقلاب اسلامی و یادآوری آن در جامعه، گفت: امروز که تمام دنیا دست به دست هم داده‌اند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهند، باید رسانه های داخلی در مقابل این هجمه‌ها، ایستادگی کرده و خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را منعکس کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که با تمامی انتقادی که به عملکرد خودمان دارم، معتقدم که نقاط قوتمان فوق العاده است، افزود: زمانی مردم شهرستان بناب با دو پزشک هندی و بنگلادشی و یک درمانگاه شبانه‌روزی روزگار می‌گذراندند، در حالی که اکنون قریب به ۷۰ متخصص و دو بیمارستان در سطح شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، نیز در این دیدار، اظهار کرد: سازمان جهاددانشگاهی استان در حوزه‌ آموزش، پژوهش، فرهنگی و اخیراً نیز در حوزه‌ تجاری‌سازی و اشتغال فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

وی، به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، فعالیت‌های مرکز گردشگری دانشجویان، برگزاری مناظرات دانشجویی و همچنین فعالیت‌های مرکز افکارسنجی(ایسپا) و… از جمله فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌ فرهنگی است. اخیراً نیز در رابطه با راه‌اندازی شعبه‌ خبرگزاری سیناپرس توافق‌های اولیه حاصل شده تا شعبه‌ آن در جهاددانشگاهی استان نیز فعال شود.

محسنی، با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌ پژوهش نیز گفت: در حوزه‌ درمان می‌توان به فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری اشاره کرد. اخیراً نیز مجوز کلینیک سلامت و طب پیشگیری را اخذ کرده‌ایم، چرا که این خدمات صرفاً در بیمارستان اسدآبادی ارائه می‌شد و نارضایتی مردم از ازدحام جمعیت و ظرفیت بیمارستان به این موضوع باعث شد تا این مرکز را که با تعرفه‌ی دولتی خدمات ارائه می دهد، راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان در حوزه فناوری نیز در بخش نیروگاه‌های خورشیدی فعالیت می‌کند، با توجه به اینکه کشورمان در معاهده‌ پاریس در کاهش CO۲ تعهد دارد و استفاده از انرژی خورشیدی در این رابطه بسیار موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در اهواز، یادآور شد: در حال مذاکره برای ایجاد نیروگاه ۳۰ مگاواتی در کرمان هستیم، این در حالیست که مرکز فناوری‌های نو جهاد دانشگاهی کار خود را اولین بار با ساخت نیروگاه ۴۰ واتی مخصوص چادرهای عشایر شروع کرده بود و امروز توانمندی داخلی ساخت نیروگاه‌های مگاواتی را داراست.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش نیز در قالب دانشگاه علمی کاربردی که مهارت‌محور است فعالیت می‌کنیم و سالانه حدود ۳۰ هزار نفر از خدمات آموزش‌های کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی بهره‌مند می‌شوند. اخیراً رویکرد فعالیت‌های آموزشی را مهارت‌محورانه و اشتغال محور کرده است.