نامزد تصدی فرمانداری بناب بالاخره با حکم استاندار آذربایجان‌شرقی معاون فرماندار این شهرستان می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب، پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص انتصاب فرماندار بناب در نهایت اسفندماه سال گذشته، امین رفیعی که قبلاً مسوولیت معاونت و سرپرستی فرمانداری بناب را بر عهده داشت، به عنوان فرماندار بناب منصوب شد و این در حالی است که در آن مقطع یکی از نامزدهای تصدی پست فرمانداری این شهرستان، امیرعباس سلطان‌پور بود که با وجود انواع و اقسام رایزنی‌ها با نیروهای اصلاح‌طلب استان آذربایجان‌شرقی جهت تصدی این پست در نهایت موفق به این امر نشد و قرعه به نام امین رفیعی افتاد.

اما براساس آخرین اخبار دریافتی،گویا قرار است طی روزهای آتی این جوان اصلاح‌طلب به عنوان معاونت فرماندار بناب منصوب و مشغول به کار شود و حکم ایشان نیز به امضای استاندار آذربایجان‌شرقی رسیده است.

امیرعباس سلطان‌پور متولد ۱۳۵۷ در شهر مرند دارای تحصیلات کارشناسی شیمی محض از دانشگاه تربیت معلم تبریز و نیز کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران یکی از مسوولان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان مرند بوده و سابقه کوتاه مدتی را نیز به عنوان بخشدار هوراند در کارنامه خود دارد.

با این تفاسیر اما مردم بناب از استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر مسوولان این استان انتظار داشتند فردی بومی باتجربه و به دور از حاشیه‌های سیاسی را به این پست انتخاب و منصوب کند.

فردی که به منطقه بناب و حومه از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و غیره و خصوصیات ساکنان آن شناختی بهتر از دیگران داشته و علاوه بر اشرافیت کامل به ظرفیت‌های شهرستان، نیازهای واقعی آن را درک و به مسوول مافوق خود یعنی فرماندار منتقل کند.

همچنین این فرد با توجه به بومی بودن خود باید به خلقیات مدیران سایر دستگاه‌های مستقر در شهرستان آشنایی نسبی داشته و در هماهنگی‌های مربوط به امور منطقه با آنها به تعامل و اشتراکات ذهنی برسد.

شهرستان بناب با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و در سال ۱۳۶۸ این شهر به فرمانداری ارتقاء یافته و قابلیت‌های لازم برای ارتقاء به فرمانداری ویژه را نیز داراست.

نگارنده: جاوید بنابیان/فارس