فرماندار بناب گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم اخیراً اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان اعلام کرده ساختمان و سازه استخر سرپوشیده شهرداری فرسوده شده و باید شاخص‌های لازم برای کسب مجدد استاندارد و تأمین امنیت مراجعان بازسازی شود.

به گزارش خبرگزاری انعکاس  بناب، امین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص موضوع فرسودگی ساختمان استخر و سونای شهرداری و احتمال تخریب این مجموعه تفریحی و ورزشی برای استانداردسازی مجدد و تعطیلی طولانی مدت آن اظهار کرد: این موضوع به‌طور مستقیم مربوط به شهرداری و شورای اسلامی شهر است و طبیعی است که شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر موظف هستند در این مورد اطلاعات لازم را به آگاهی مردم برسانند و به سوالات موجود پاسخ دهند.

وی در بیان علت تصمیم شهرداری برای تخریب استخر و سونا و بازسازی مجدد آن تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم اخیراً اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان اعلام کرده ساختمان و سازه استخر سرپوشیده شهرداری فرسوده شده و باید شاخص‌های لازم برای کسب مجدد استاندارد و تأمین امنیت مراجعان بازسازی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب تأکید کرد: ما هم معتقدیم این استانداردسازی برای تأمین امنیت مردم کاری عاقلانه و ضروری است اما فرمانداری به‌طور قطع با تعطیلی و یا محروم شدن طولانی مدت مردم از خدمات تنها استخر و سونای سرپوشیده شهرستان مخالف است.

رفیعی یادآور شد: انتظار می‌رود شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام تلاش خود را برای رفع نواقص فنی موجود و ترمیم سازه این مجموعه و بازیابی استانداردهای فنی لازم برای قابل استفاده شدن مجدد تنها استخر سرپوشیده شهرستان را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری بخواهد این مجموعه را تخریب و بازسازی کند، به‌طور قطع با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری محروم شدن طولانی مدت مردم از این مجموعه قطعی است، گفت: یقیناً اگر به لحاظ فنی ترمیم یا بازسازی ساختمان فعلی استخر شهرداری برای تأمین استانداردهای لازم پاسخگو نباشد و یا از نظر اقتصادی توجیه نداشته و مقرون به صرفه نباشد، یکی از راهکارهای پیشنهادی تخریب و جایگزینی استخر فعلی با مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی مدرنی است که شامل استخر و سونای به‌روزتر و مدرن‌تر باشد.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: البته تخریب و بازسازی استخر از توان مالی شهرداری خارج بوده و بدون مشارکت بخش خصوصی یا چندین سال به طول خواهد کشید و یا امکان‌پذیر نخواهد بود.

رفیعی اذعان کرد: در این زمینه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موفق شده‌اند با طرح در شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرداری و تصویب نهایی شورای اسلامی شهر کارهای مقدماتی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت مجموعه جدید را به انجام برسانند.

وی گفت: طراحی اولیه این مجتمع که در دو بلوک مجزا شامل استخر و سونای کاملاً مدرن و ساختمان انحصاری برای استقرار مطب پزشکان و سایر خدمات پزشکی از جمله فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه و … ساخته خواهد شد، آماده شده است.

فرماندار بناب تصریح کرد: با وجود همه این موارد بنده باز هم تأکید می‌کنم که اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر و بخش خصوصی مشارکت داده شده تعهدات و تمهیدات لازم و کافی را برای تسریع در ساخت و جایگزینی استخر فعلی ندهند و نیاندیشند، فرمانداری برای احترام به مردم مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر را در کمیته تطبیق مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/جاوید بنابیان