معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرستان بناب با تغییر الگوی کشت، مسدود چاه های غیر مجاز و مصرف بهینه آب توانسته است اقدامات خوبی را در احیای این دریاچه انجام بدهند.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان بناب طی حکمی از سوی استاندار امیر عباس سلطان پور به عنوان معاون فرماندار بناب معرفی شد.

رحیم شهرتی‌فر در این جلسه با اشاره به اینکه هدف ذاتی قانون و اجرای آن گسترش عدالت در جامعه است، اظهار داشت: قانون گذاران باید در هنگام تعیین و تصویب قوانین، همه جوانب را در نظر بگیرند تا اجرای قانون برای مردم ناخوشایند و یا خدای ناکرده موجب ناراحتی و ایجاد مشکلات برای آن ها نشود.

وی با بیان اینکه مقدمه قانون مندی و اجرای آن نظم است، اذعان داشت: اجرای قاون باید در راستای ایجاد عدالت در جامعه باشد و اگر در تصویب و اجرای قانون نظم و اشکالاتی وجود داشته باشد قانون برای مردم ناخوشایند و نظم از بین خواهد رفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه منابع طبیعی با اراضی کشاورزی گفت: برخی مشکلات از نقص قوانین تصویب شده ناشی می شود چرا که دولت و مسئولان تنها مجری قانون هستند لذا مجلس محترم می بایست در برخی قوانین تجدید نظر و بازنگری کلی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم قانون محور و در راستای اجرای قوانین گام بر می دارد، تصریح کرد: اگر سازمان و یا اداره ای در اجرای قوانین اقداماتی غیر قانونی و یا در تفسیر قانون، طرف خالی لیوان را ببیند این ایراد بر آنان وارد می شود که در اجرای قوانین ضعیف و موجب ناخشوایندی مردم شده اند.

شهرتی‌فر ادامه داد: مسئولان می بایست در اجرای قوانین بدون نگرش منفی و در راستای حل مشکلات و خشنودی مردم حرکت کنند و از همه پتانسیل های موجود برای آبادانی کشور و حل مشکلات بهره ببرند.

این مقام سیاسی ضمن تقدیر و تشکر از مردم و مسئولان شهرستان بناب در اجرای سیاسیت های احیای دریاچه ارومیه گفت: این شهرستان با تغییر الگوی کشت، مسدود چاه های غیر مجاز و مصرف بهینه آب توانسته است اقدامات خوبی را در احیای این دریاچه انجام بدهند.

وی کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان بناب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بناب شهر دارالقرآن، فرهنگی و حوزوی استان محسوب می شود و می بایست آسیب های اجتماعی در این شهرستان به حداقل میزان خود باشد و در رابطه با حل برخی مشکلات مسئولان و مردم می بایست دست به دست هم دهند تا این اسیب ها را بر طرف کنند.

رحیم شهرتی فر، شهرستان بناب را با توجه به موقیعت جغرافیایی از نظر امنیتی مثبت اریابی کرد و گفت: این شهرستان از نظر شاخص های امنیتی نسبت به سال های گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته است و با توجه موقعیت این شهرستان شورای تأمین وظیفه دو چندانی دارد و باید با دقت بیشتری نظارت داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خروج آمریکا از تعهد برجام گفت: دولت تدبیر و امید توانست با سیاست بُرد بُرد اهداف خود را پیش ببرد و آمریکا تنها با خروج زود هنگام و عدم اجرای تعهدات وجهه بین المللی خود را تخریب کرد و جمهوری اسلامی ایران با اجرای برجام و تعهد به آن تحت نظارت دستگاه بین المللی توانست دیدگاه جهانیان به این کشور را تغییر دهد.

این مقام دولتی اصلی ترین و مهمترین نیاز کنونی کشور را وحدت عنوان کرد و گفت: موفقیت در حوزه های سیاسی، اقتصادی و غیره بدون وحدت و انسجام ملی امکان پذیر نیست و اگر بون وحدت کارها انجام شود به اهداف و آرمان های اساسی انقلاب نخواهیم رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی امیرعباس سلطان پور را فردی بومی و کارآمد برای اجرای قوانین در شهرستان بناب عنوان کرد و گفت: آقای سلطلانپور  در ساختار دولت دارای تجارب زیادی در سمت های مختلف هستند و با شناختی که از شخص ایشان داریم امیدواریم شاهد موفقیت ها و آبادانی این شهرستان در تمام حوزها باشیم.

وی در پایان حضور مردم در راهپیمائی روز قدس امسال را مهم ارزیابی کرد و گفت: گذشته از  شرایط بین المللی و بحث خروج آمریکا از برجام با توجه به اعتقادات مردم در دفاع از مظلومین و خشنونت های اخیر رژیم صهینویستی بر مردم فلسطین، مردم می بایست با وحدت و انسجام همیشگی خود در این راهپیمائی حضور پیدا  کنند.

امیر عباس سلطان پور در این مراسم، شهرستان بناب را به عنوان موتور محرکه اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک مسئولان و مردم شهرستان بناب بتوانیم اقدامات موثری در راستای آبادانی این شهرستان انجام بدهیم.

معاون فرمانداری شهرستان بناب خودداری از یاس افکنی و ایجاد نا امیدی در بین مردم را خواستار شد و گفت: این دولت با تدبیر و امید در حال پیشبرد اهداف خود در جامعه است و برای آبادانی و اقتدار کشور تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب دارای پتانسیل های بی نظیری در تمام حوزه هااست، اظهار داشت: باید از این ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کرد تا موجب رونق بیشتر اقتصاد شهرستان و ایجاد امید و انگیزه در بین مردم باشیم.

انتهای پیام/زیبائی