امام جمعه بناب با بیان اینکه نقد سازنده لازمه توسعه و پیشرفت است، گفت: دشمن همواره مترصد فرصت برای ضربه زدن به نظام است و از این رو گروه‌های سیاسی باید همدیگر را تحمل کنند.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آیین عبادی- سیاسی دومین جمعه از ماه مبارک رمضان شهرستان بناب با دعوت از تمام گروه‌های سیاسی داخل نظام به وحدت و همگرایی اظهار کرد: این چه حادثه تلخ و ناگواری است، این چه بیماری مزمن و غیرقابل علاجی است که گریبانگیر کشور شده است که همدیگر رو تحمل نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: تمام گروه‌های سیاسی که محرم نظام هستند چرا همدیگر را تحمل نمی‌کنند؟ چرا اجازه می‌دهند دشمنان نظام از این ناحیه بهره‌برداری سوء کنند؟!

خطیب جمعه شهرستان بناب اظهار کرد: نقد و انتقاد یک فریضه واجب است و اگر انتقاد در جامعه تعطیل شود، کشور توسعه و رونق نمی‌گیرد و تعطیلی نقد و انتقاد کار خطرناکی است اما باید ساز و کار آن به درستی تدوین و عملیاتی شود.

باقری‌بنابی تأکید کرد: اگر صبر و مقاومت کرده و از دین خدا پیروی کنیم، خداوند نیز به کمک خواهد کرد.ولی اگر صبر و مقاومت نبود خداوند نیز از ما روی گردان خواهد شد.

وی یادآور شد: قرآن می‌فرماید در برابر دشمنان ید واحدی باشید، انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین نعمت در اختیار این ملت قرار گرفته است پس قدردان این نعمت باشیم و در پاسداری از این نعمت همواره کوشش کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با تأکید بر اینکه امروز جهان تشیع به برکت انقلاب اسلامی در حال شکوفایی است؛ گفت: امروز باید از این ظرفیت به وجود آمده، پاسداری کنیم و ایران اسلامی رسالت سنگینی بر گردن گرفته و می‌خواهد پیام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به اقصی نقاط دنیا ابلاغ و صادر کند.

باقری‌بنابی با بیان اینکه نقد و انتقاد باید در راستای تقویت حاکمیت باشد؛ اذعان کرد: مخصوصاً در چنین موقعیت و شرایط حساسی که کل دنیا علیه جمهوری اسلامی بسیج شده‌اند، لازم است در راستای وحدت و همدلی گام برداریم.

وی تأکید کرد: تقویت دولت لازمه شرعی، عقلی و ملی بوده و مسیر امام راحل(ره) و روش مقام معظم رهبری است از این رو عقل، شرع و منطق حکم می‌کند دولتی که مورد تنفیذ مقام معظم رهبری قرار گرفته است، مورد حمایت قرار گیردف در جمهوری اسلامی بعد از استقرار دولت قانونمند باید طرفدار دولت باشیم، چه به آن رأی داده باشیم و چه رأی نداده باشیم.

امام جمعه شهرستان بناب ضمن توصیه به گروه‌های سیاسی حاکم در کشور مبنی بر پرهیز از اختلاف‌افکنی و کوبیدن همدیگر تصریح کرد: قطعاً دود این اختلافات به چشم ملت خواهد رفت.

باقری‌بنابی توجه به توصیه و سیره رهبری را تنها راه نجات‌بخش کشور از شرایط فعلی دانست و اظهار کرد: منطق و عقل می‌گوید که نباید به بیگانگان دل ببندیم،ما در شرایط حساس غربی‌ها و اروپایی‌ها را امتحان کرده‌ایم و آنها به خاطر ما هیچ وقت مقابل همدیگر قرار نمی‌گیرند و در هشت سال جنگ تحمیلی امتحان خود را پس داده‌اند.

وی افزود: باید با کشورها ارتباط برقرار کنیم ولی حفظ اصل و اساس نظام از هر چیز دیگری برای ما ارزشمندتر است.

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه‌ها تأکید کرد: تمام آحاد ملت و دولت فقط با اتحاد، همدلی و حمایت از تولید داخلی، بالا بردن کیفیت تولیدات و پرهیز از اسراف و تجمل می‌توانند نجات‌بخش کشور باشند و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و راهی که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر و جانبازان گفت: دیدیم که خداوند برای مقاومت و مردانگی چه پاداش‌های بزرگی را عطا می‌کند و اگر صبور و مقاوم باشیم، پیروزی‌های بزرگ دیگری در آینده در انتظار ملت و این نظام است.

انتهای پیام/جاوید بنابیان