نماینده مردم بناب گفت: اگر تعداد امضای نماینده ها تا دوشنبه آینده به 77 نفر برسد، طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس کلید خواهد خورد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءالله اعزازی در جلسه پرسش و پاسخ مردم و مسئولان که با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شیخ مناف این شهرستان ترتیب یافته بود، با اشاره به افزایش نرخ دلار و کاهش توان خرید از سوی مردم اظهار کرد: وظیفه مجلس نظارت است.

 وی افزود: آماری که دولت ارائه می دهد، اعلام می کنند که تورم زیر ۱۰ درصد است و این در حالی است که بنده در اظهارات خود در جریان سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی اعلام کردم که جیب مردم خالی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ۲ ماه پیش طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس مطرح می شود ولی از آنجایی که تعداد نمایندگان امضاء کننده برای طرح سئوال باید بیش از ۷۷ نفر باشد، با رایزنی که دولتمردان انجام دادند، دو ساعت مانده به طرح سئوال برخی از نمایندگان مجلس امضای خود را پس گرفتند و تعداد از حد نصاب افتاد و به ۵۶ نفر کاهش یافت.

 رئیس مجمع نمایندگان استان از مردم خواست دعا کنید در طرح سئوال اخیر از رئیس جمهور تعداد امضاها به حد نصاب برسد.

وی یادآور شد: اگر تعداد امضای نماینده ها تا دوشنبه آینده به ۷۷ نفر برسد، طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس کلید خواهد خورد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: عدم مدیریت صحیح منابع ارزی، افزایش نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ تورم از جمله مواردی است که در طرح سئوال از رئیس جمهور پیش بینی شده است.

 فرماندار بناب نیز در این جلسه با استقبال از برگزاری نشست پرسش و پاسخ مسئولان و مردم گفت: رسالت تک تک مسئولان رسیدگی به مشکلات مردم است.

 امین رفیعی با بیان اینکه روزهای سه شنبه هر هفته مردم می توانند با مراجعه به فرمانداری مشکلات خودشان را طرح کنند، از مسئولان ادارات خواست با اختصاص یک روز از هفته نسبت به رفع مسائل و مشکلات مردم گام بردارند.

وی سپس از تأمین آب مورد نیاز کشاورزان منطقه خبر داد و گفت: در سال گذشته در چنین ایام سال میزان بارش ها در شهرستان بناب ۱۶۴ میلی متر بود که امسال این میزان بارندگی به ۲۸۴ میلی متر افزایش یافته و تا حدود زیادی مشکل کمبود آب برطرف شده است ولی همچنان کشاورزان و مردم باید در استفاده از منابع آب کشاورزی و آشامیدنی صرفه جویی کنند.

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه سایر مسئولان حاضر به سئوالات متعدد مردم در بخش های مختلف پاسخ دادند.