صبح امروز همایش امر به معروف و نهی از منکر با موضوع حمایت از کالای ایرانی با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان در مصلی اعظم برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در این همایش با بیان اینکه علمای کشور از گذشته به طرق مختلف از کالای داخلی حمایت می کردند، اظهار داشت: علمای دینی کشور با هدف مبارزه با استکبار و جلوگیری از وابسته شدن به محصولات خارجی هیچ گاه در زندگی خود از اجناس خارجی استفاده نمی کردند.

وی افزود: در حال حاضر علما راه پیشینیان خود را ادامه می دهند و در زندگی آنان اجناس خارجی جایی ندارد چراکه در دین اسلام بر حمایت از مسلمین در همه عرصه ها همیشه تأکید شده  و اگر این حمایت ادامه پیدا کند خیلی از مشکلات اقتصادی کشور و مسلمین حل خواهد شد.

امام جمعه بناب نامگذاری شعار ملی در سال های اخیر کشور توسط مقام معظم رهبری را تنها با هدف حمایت از کالای داخلی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری بر این شعار تأکید دارند چراکه حل بیشتر مشکلات کشور را در گرو حمایت از اقتصاد و کالای داخلی می دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب وحدت و همدلی همه اقشار جامعه را نیازمند حل مشکلات و حمایت از کالای داخلی دانست و گفت: دولت می بایست از تولیدات داخلی حمایت و تولیدکنندگان نیز انصاف را رعایت کنند تا مردم با شوق و تعصب از کالای داخلی استفاده کنند.

در ادامه این همایش فرماندار شهرستان بناب امر به معروف و نهی از منکر را گسترده در همه امورات دانست و گفت: برخی در این فکرند که امر به معروف و نهی از منکر تنها در مسئله حجاب محدود می شود و این در صورتی است که می بایست از قوانین دینی در حمایت از کالای داخلی استفاده شود.

رفیعی تبدیل شدن حمایت از کالای داخلی به عنوان یک عادت در اذهان عمومی را واجب دانست و گفت: مسئولان، تولید کنندگان و مردم هر کدام می بایست به نوبه خود از تولیدات داخلی حمایت کنند و این کار بدون همکاری و تعامل اجتماعی امکان پذیر نیست.

وی تولید محصولات با کیفیت را مهم دانست و گفت: تولیدکنندگان می بایست در کنار بهبود کیفیت اجناس  به قیمت مناسب تمام شده کالا توجه داشته باشند و زمینه را برای استفاده مردم از کالای داخلی فراهم کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان با تأکید بر اینکه بیش از ۹۰ در صد کالای مورد نیاز مردم در داخل کشور ساخته می شود، اذعان داشت: مردم نباید بخاطر برخی مشکلات و کیفیت پایین نسبی برخی اجناس از حمایت خود از کالای داخلی دست بردارند بلکه با خرید اجناس داخلی راه پیشرفت را برای تولید کنندگان فراهم کنند.

فرماندا بناب در پایان افزایش تعصب ملی به کشور را مهم دانست و گفت: همه مردم و مسئولان می بایست به کشور خودشان تعصب خاصی داشته باشند و با حمایت از کالای داخلی زمینه را برای شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر مهیا کنند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی