فرماندار بناب از رشد 182 درصدی صادرات گمرک شهرستان در 2 ماه نخست سال جاری به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در دو ماهه نخست 25 هزار تن با ارزش 16 میلیون دلار اعلام شده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه برگزاری این جلسات با هدف کمک به تولید و حمایت از سرمایه گذاران است، گفت: از مسئولان ادارات درخواست داریم در صورتی که برخی مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی به هر دلیلی قابل حل شدن در محدوده اختیارات ادارات نیستند موضوع را در این جلسه اطلاع رسانی کنند چرا که تمامی ادارات و سازمانی استانی موظف به پیگری و اجرای مصوبات این جلسات هستند.

◽️فرماندار بناب با بیان اینکه بیشتر اهداف سند توسعه و تدبیر شهرستان تا به امروز تحقق یافته اند و یا در شرف اتمام هستند، گفت: مورادی که در این سند تکمیل و به بهره برداری رسیده اند از این سند حذف می شوند و پروژه ها و اهداف جدید ادارات در این سند ثبت و به روز رسانی خواهند شد.

وی افزود: سند تدبیر و توسعه شهرستان باید به روز و اهداف و پروژه های جدید در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعت و گردشگری در این سند مشخص باشند تا در طول سال جاری این برنامه ها و اهداف با جدیت پیگیری شوند.


مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه اعتبار اولیه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی شهرستان در سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد ریال بود، اذعان داشت: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان سال گذشته توانستیم ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار در این حوزه برای شهرستان جذب کنیم.

فرماندار بناب با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ طرح با اعتبار بیش از  ۱۳۰ میلیارد ریال در حوزه ای مختلف در شهرستان برای تصویب به استان ارسال شد، اظهار داشت: از این تعداد طرح تنها ۹ طرح در حوزه های ورزش و جوانان، کشاورزی و گردشگری ثبت و در مرحله پرداخت قرار گرفت و متأسفانه در حوزه صنعت هیچ گونه طرح به تصویب نرسید که پیگیر این موضوع هستیم.

رفیعی از رشد ۱۸۲ درصدی صادرات گمرک شهرستان در ۲ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان صادرات در ۲ ماهه نخست سال گذشته ۹ هزار ۱۰۰ تن بود که این مقدار سال جاری در دو ماهه نخست ۲۵ هزار تن با ارزش ۱۶ میلیون دلار اعلام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر زمینی در شهرک صنعتی برای واگذاری وجود ندارد، گفت: حدود  ۵۰۰ هکتار از اراضی جاده روستای چپقلو برای احداث شهرک صنعتی جنوب شهرستان شناسایی شده است که امیدواریم با کمک ادارات مربوطه مراحل نقشه برداری و کاری های این شهرک صنعی هر چه سریع تر انجام بگیرد.

انتهای پیام/ داود زیبائی