فرماندار بناب اعتبارات بخش گردشگری شهرستان در سال گذشته را 13 میلیاردو 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خوشبختانه حدود 7 میلیارد ریال یا به عبارتی حدود 70 درصد این اعتبار پرداخت شده است.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان در محل سالن فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بناب در ابتدای این جلسه با بیان اینکه شهرستان بناب از نظر موقیعت جغرافیایی دارای اهمیت خاصی در استان است، اذعان داشت: این شهرستان محل تقاطع و مسیر ارتباطی چند استان همجوار است که می توان از این ظرفیت برای بهبود وضعیت گردشگری استان و ایجاد اشتغال بیشتر استفاده کرد.

رفیعی یکی از سیاست های دولت در حوزه اشتغال شهرهای اطراف دریاچه ارومیه را سوق دادن به بخش گردشگری اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلات و کمبودهای منابع آبی و از بین رفتن کیفیت مناسب آب در این مناطق دولت سعی دارد معیشت روستاهیان را از کشاورزی به سوی مشاغل صنایع دستی و گردشگری سوق بدهد.

وی با بیان اینکه ۶۳ اثر تاریخی در شهرستان بناب ثبت ملی شده اند، اظهار داشت: زیر ساخت های گردشگری مانند آب، برق و سایر امکانات در این شهرستان فراهم است و امیدواریم با کمک دولت و تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه گردشگری پیشرفت های بیشتری حاصل شود.

مقام عالی دولت در بناب منطقه سد دوش را یکی از مناطق عالی شهرستان در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: زیر ساخت های اولیه برای این منطقه فراهم شده و برای احداث منطقه گردشگری سرمایه گذار انتخاب شده است تا بتوان از این منطقه بکر در حوزه گردشگری شهرستان بهره بُرد.

فرماندار بناب در ادامه تصریح کرد: جاده منطقه گردشگری سد دوش به صورت خاکی است و با توجه به اینکه یکی از شروط سرمایه گذار آماده سازی این جاده گردشگری مطرح شده است، مقدمات زیرساخت سازی و آسفالت کاری این جاده در الویت اصلی کاری شهرستان قرار گرفته است.

رفیعی اعتبارات بخش گردشگری شهرستان در سال گذشته را ۱۳ میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خوشبختانه حدود ۷ میلیارد ریال یا به عبارتی حدود ۷۰ درصد آن پرداخت شده است که از این اعتبار در راستای تجهیز و بازسازی اماکن تاریخی و گردشگری از جمله موزه مردم شناسی بناب استفاده شده است.

فرماندار بناب از برگزاری چهارمین جشنواره بناب به صورت بین المللی خبر داد و گفت: از سال ۹۳ در این شهرستان ۳ دوره جشنواره کباب برگزار شده است و چهارمین دوره این جشنواره از هفته اول شهریور ماه شروع خواهد شد که می تواند فرصت خوبی برای معرفی این غذای ملی به گردشگران داخلی و خارجی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ باشد.

وی هدف از برپایی غرفه های فروش محصولات در جشنواره کباب را کمک به فروش و معرفی صنایع دستی خود شهرستان عنوان کرد و گفت: متأسفانه در جشنواره های قبلی برخی اجناس چینی در این جشنواره برای فروش استفاده شد که در چهارمین دوره این جشنواره تنها محصولات داخلی اجازه فروش خواهند داشت.

نماینده بناب نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از میراث فرهنگی استان جهت انتخاب روستای های توتاخانه و صور برای مطالعه و ساماندهی، گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و بیکاری، ناچاریم در بخش گردشگری و جذب توریست بیشتر تمرکز کرده و از این طریق وبا بهره گیری از صنعت گردشگری دنیا، تا حدودی به رونق اقتصادی کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه پتانسیل های لازم برای سرمایه گذاری در روستای های صور و توتاخانه وجود دارد، گفت: جا دارد مردم شهرستان بناب نیز مسئولان را در این خصوص همراهی کنند تا همه جانبه برای رونق گردشگری شهرستان بناب کار کنیم.

اعزازی از ثبت ملی بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص انجام شده و دستورات لازم اخذ گردیده است، بنابراین از مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان درخواست داریم این مسئله را به جد پیگیری کنند تا این امر به زودی محقق گردد.

انتهای پیام/ زیبائی