شب گذشته در کوچه شهید بنابی به همت مردم خود محله سفره ساده افطاری با هدف همدلی، و ترویج افطاری ساده پهن شد.

به گزارش انعکاس بناب، طبق آیین سال های گذشته در کوچه شهید بنابی به همت مردم خود محله با هدف همدلی، و ترویج افطاری ساده در کوچه شهید بنابی مقابل منزل آیت الله حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی، سفره افطار پهن شد و از مومنین روزه دار و ساکنین منطقه با افطاری ساده پذیرائی شد.

در این مهمانی افطاری، آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی، با اشاره به اهمیت همسایهداری و جایگاه و منزلت آن در روایات و احادیث گفت: سعادت دنیا و آخرت انسان به اموری بستگی دارد که یکی از آن ها خوب همسایه‌داری کردن و نیکی به آنان است.

وی احترام به حق و حقوق همسایگان را امری ضروری و واجب عنوان کرد و گفت: حداقل حقی که بر هر همسایه ای واجب است این است که آزار و اذیت او به همسایه خود نرسد و همان طور که پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: اگر کسی قصد اذیت کردن همسایه خود را داشته باشد ایمان او ضعیف است و از سعادت و آرامش دنیا و آخرت محروم خواهد شد.

حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی، رسیدگی، رفت و آمد و رفع نیازمندی را از وظایف اخلاقی همسایگان نسبت به یکدیگر دانست و گفت: اگر همسایه شما مسلمان نباشد و یا ادیان دیگری را می پرسد وظیفه یک مسلمان است به همسایه خود توجه کند و در صورت توان برای حل مشکلاتش اقدام کند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبائی