فرماندار بناب از تصویب 41 طرح در حوزه وام های روستایی با اعتبار 310 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تسهیلات اشتغال روستایی در استان به صورت شناور است بنابراین دستگاه های ذیربط باید در جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

به گزارش انعکاس بناب؛ امین رفیعی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات تسهیلات مشاغل خانگی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت اعطای وام با درصد های پایین  در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است، اذعان داشت: این تسهیلات برای مشاغل فراگیر، روستائی، اشتغال خانگی مستقل و نوسازی اصناف با تأیید ادارات مربوطه پرداخت می شود.

فرماندار بناب با بیان اینکه شهرستان بناب سال گذشته در بحث جذب وام های استانی و رونق اقتصادی جزو شهرستان های برتر استان بوده است، اذعان داشت: سال گذشته برای مشاغل روستایی شهرستان بناب حدود ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده بود و با پیگیری های انجام گرفته این مبلغ به ۱۱۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه تا کنون ۴۱ طرح در حوزه وام های روستایی با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال تصویب شده است، گفت: تسهیلات اشتغال روستایی در استان به صورت شناور است بنابراین دستگاه های ذیربط باید در جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: میزان وام های اشتغال روستایی در سال جاری بدون برش شهرستانی و به صورت شناور در نظر گرفته شده است و می توان اعتبارات بیشتری با تصویب کردن طرح اشتغالی روستایی جذب شهرستان کرد.

فرماندار بناب تعداد طرح هاب ثبت نام شده برای تسهیلات نوسازی اصناف را ۳۵ طرح اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ طرح تصویب و برای پرداخت به بانک های عامل معرفی شده اند که امیدواریم این پرداخت ها هر چه زودتر انجام شوند.

رفیعی از دستگاه های اجرایی و بانک ها در نحوه تصویب طرح ها و پرداخت تسهیلات اشتغال انتقاد کرد و گفت: متأسفانه از ۴۱ طرح اشتغال روستایی که در شهرستان تصویب و به استان ارسال شده تنها ۸ طرح با اعتبار حدود ۴۲ میلیارد ریال تصویب شده است که نشان از حلقه مفقودی در تصویب طرح های شهرستانی را نشان می دهد.

وی افزود: این نواقص در پرداخت تسهیلات روستایی باید هر چه زود مشخص شود چراکه تا آخر تیر ماه سال جاری فرصت جذب اعتبارات مشاغل روستایی وجود دارد  و در صورت عدم جذب این اعتبارات در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات با مشکل برخورد می کنیم.

فرماندار بناب با اشاره به اینکه در بحث اشتغال خانگی به صورت مستقل ۳۶ طرح با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تصویب شده است، اظهار داشت: این تعداد طرح برای اشتغال ۵۳۵ در حوزه مشاغل مستقل و انفرادی است.

مقام عالی دولت در شهرستان از شیوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در شیوه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی اختلافات زیادی در بین بانک ها وجود دارد و تعدادی از بانک روند کند در پرداخت تسهیلات را طی می منند  و تعدادی هم اصلا پرداختی ندارند.

رفیعی تخصیص تسهیلات اشتغال به محل و اهداف اصلی را مهم اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات زیاد در تصویب و پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال این اعتبارات باید در محل اصلی خود هزینه شود و نباید در سایر اهداف استفاده گردد.

انتهای پیام/زیبائی