به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز رئیس و کارکنان دادگستری شهرستان بناب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه  با حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه این شهرستان دیدار کردند. رئیس دادگستری بناب در ابتدای این دیدار تعداد پرونده های مطروحه سال ۹۶ در این دادگستری را حدود ۲۸ هزار عنوان کرد و گفت: این […]

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز رئیس و کارکنان دادگستری شهرستان بناب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه  با حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

رئیس دادگستری بناب در ابتدای این دیدار تعداد پرونده های مطروحه سال ۹۶ در این دادگستری را حدود ۲۸ هزار عنوان کرد و گفت: این تعداد پرونده به همراه حدود ۲۰۰ پرونده باقی مانده از سال ۹۵ به طور کامل مورد بررسی و مختومه شد.

وی افزود: بررسی این تعداد پرونده نشان دهنده زحمات طاقت فرسای پرسنل دادگستری شهرستان بناب است که جا دارد از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

سعید قاسمی وند با بیان اینکه نواقصات و کاستی ها را کتمان نمی کنیم، گفت: به این نواقصات کم توجه نیستیم و در جهت رفع آنها بیش از پیش تلاش بیشتری خواهیم کرد تا اینکه خدمت شایسته ای به شهروندان عزیز ارائه کنیم.

رئیس دادگستری بناب ایجاد سامانه الکترونیکی قضائی را یکی از خدمات نوین در این دستگاه عنوان کرد و گفت: در طی ۲ سال گذشته، سامانه های الکترونیکی در شهرستان بناب بیش از ۷۰ درصد اوراق قضائی را انجام و به صورت آنلاین برای مخاطبین ارسال می کند.

قاسمی وند در پایان با بیان اینکه دغدغه اصلی پرسنل قوه قضائیه حل و فصل مشکلات مراجعه کنندگان است، اظهار داشت: خدمات رسانی به مردم و اجرای عدالت رسالت اصلی این قوه است و همه پرسنل در این راستا تلاش خود را دوچندان خواهند کرد.

امام جمعه بناب در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید از هرگونه فساد اقتصادی دور باشد، گفت: قوه قضائیه به عنوان نهاد قضاوتی در راستای اجرای عدالت در کشور فعالیت می کند و اگر خدای ناکرده این نهاد به مفاسد آلوده شود دیگر نمی توان جلوی گسترش انواع فساد را گرفت.

حجت الاسلام باقری بنابی افزایش مواد فروشی به صورت خرده در سطح شهرستان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه می بایست با کمک نیروی انتظامی در مبارزه با این بلای خانمان سوز اقدام کند.

وی افزود: ریشه اکثر دزدی ها، طلاق و سایر آسیب های اجتماعی همین موضوع مواد مخدر است و اگر بتوانیم در مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنیم آنگاه می توانیم جلوی سایر مفاسد را بگیریم.

امام جمعه بناب در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان امروز بیشتر از هر زمان دیگری در صدد ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند، اذعان داشت: مسئولان بخصوص پرسنل قوه قضائیه می بایست با مدیریت و تدبیر کارهای ها را پیش ببرند و خدمت رسانی به مردم در همه عرصه ها را الویت کاری خود قرار بدهند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبائی