نماینده بناب گفت: کموانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم یک معاهده استعماری است و با پذیرش مصادیق و معیارهای این کنوانسیون درباره تروریسم، عملاً ما باید خودمان را تسلیم خواسته‌های آنها کنیم.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس، ضیاءالله اعزازی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه دولت برای الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم گفت: من از همان ابتدا با الحاق به این کنوانسیون مخالف بودم و اصلاً به چه دلیل ما باید خودمان را با دست خودمان به زیر سلطه آمریکا و عربستان ببریم و آنها امر کنند و ما اطاعت کنیم؟

وی افزود: ما خودمان قربانی تروریسم هستیم و درحالی‌که کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم فریاد مبارزه با این گروهک‌ها را سرمی‌دهد، گروه تروریستی منافقین را که ۱۷ هزار نفر از شهروندان ما را به شهادت رسانده، گروه تروریستی نمی‌داند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه آنها بحث مبارزه با تروریسم را دارند، اما در مصادیق با ما اختلافات جدی دارند و گروه‌های آزادی‌بخش و جبهه مقاومت را که برای حفظ و استقلال خود می‌جنگند تروریسم می‌دانند.

اعزازی خاطرنشان کرد: معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم یک معاهده استعماری است و ما را به زیر یوغ آمریکا و متحدانش خواهد برد و ما با این کار درواقع محدودیت‌های آنها را داوطلبانه پذیرفته‌ایم.

وی در پایان گفت: در این معاهده حتی دفاع از کشور در زمان حمله کشور نیز یک نوع فعالیت تروریستی محسوب می‌شود و چنین وضعی اگر حاکم باشد ما باید فرماندهان نظامی خود را دست بسته تحویل پایه‌گذاران این معاهده یعنی آمریکا و همدستانش بدهیم و با این کار عملاً خود را تسلیم آنها کنیم.