فرمانده انتظامی شهرستان بناب ریشه بسیاری از ناهنجاری ها اجتماعی و جرایم را در معضل اعتیاد دانست.

سرهنگ رمضان الهوردیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، گفت: پایین آمدن سن اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می شود.

سرهنگ رمضان الهوردیان اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای این فرماندهی برای ارتقاء امنیت شهرستان و پیشگیری از اعتیاد برگزاری کلاس های آموزشی توسط کارشناسان پلیس برای اقشار مختلف جامعه است.

وی تصریح کرد: در این رابطه معتقد هستیم به هر میزان که آگاهی مردم در خصوص آسیب های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد ارتقاء یابد به همان میزان شاهد کاهش اعتیاد و مسائل ناشی از آن خواهیم بود.

این مقام انتظامی گفت: معضلاتی که دامن گیر قشر معتاد شده می توانند آینه عبرت نوجوانان و جوانان امروز و آینده کشور باشد.

سرهنگ الهوردیان در تشریح عملکرد پلیس بناب در حوزه کشف مواد مخدر یادآور شد: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون بیش از ۳۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوی پلیس بناب کشف شده است که آمارها نشان دهنده افزایش مواد مخدر صنعتی به مواد مخدر سنتی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پاین ضمن توصیه به خانواده ها در خصوص مراقبت از فرزندان خاطر نشان کرد: والدین با تقویت مهارت نه گفتن و توجه به دوست یابی فرزندانشان و تأمین نیازهای عاطفی آنان می توانند از گرایش فرزندان به اعتیاد و عواقب شوم آن پیشگیری کنند.

انتهای پیام/داود زیبائی