فرماندار بناب گفت: فاز اول توسعه گردشگری روستاهای توتا خانه و صور با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هم اکنون در دست اجرا می باشد.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، در جلسه ای با حضور معاون اداره کل بنیاد مسکن استان و معاونین میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ؛ فرماندار بناب ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر وبا اشاره به اینکه بخش گردشگری از هسته های کلیدی  سند توسعه وتدبیر شهرستان بناب می باشد گفت:یکی از محور های اصلی در این رابطه استفاده از جاذبه های خاص روستا های توتاخانه و صور است که باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده شود و سرمایه گذاری های  لازم باید سنجیده و با برنامه رزی مناسب صورت گیرد.

فرماندار بناب گفت: فاز اول توسعه گردشگری روستاهای توتا خانه و صور با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  هم اکنون در دست اجرا می باشد.

فرج اللهی با اعلام این مطلب که روستای صور جزء چهار روستای شگفت انگیز استان می باشد گفت: فاز اول توسعه گردشگری روستاهای توتا خانه و صور با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  هم اکنون در دست اجرا می باشد و انشاالله با همکاری مردم این روستاها و مراجع ذیربط بتوانیم از این سرمایه گذاری بهره برداری لازم رو داشته باشیم .

فرماندار بناب قول داد اگر برنامه ریزی و نقشه های مربوط به این روستا ها آنطور که پیش بینی شده ؛پیش رود در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت فوق العاده این منطقه خواهیم بود.

وی تصریح کرد حتی ،شاید صور و توتا خانه از کندوان نیز در جذب گردشگر پیشی بگیرد.

نسترن معاون بنیاد مسکن استان نیز با اشاره به پتانسیل های گردشگری و توریستی نهفته در صور و توتاخانه  از اعضای شورا و دهیاران این روستا خواست تا مردم روستا رو توجیح کنند و به آنها اطمینان دهند که مالیکیت آنها بر املاکشان حفظ خواهد شد و از آنها خواست تا فقط این اجازه رو به بنیاد مسکن و میراث فرهنگی بدهند تا طرح های لازم جهت ایجاد مکان های توریستی از جمله :نانوایی سنتی ،مرکز فروش لبنیات مخصوص خود روستا، موزه مردم شناسی و بازارچه سنتی و … در این روستا ها پیاده کنند .

وی قول مساعد برای حمایت مالی و دادن وام ۴ درصد را برای ایجاد مکان  های ذکر شده به روستاییان داد و گفت :انشاالله در چند سال آینده همان طور که کباب بناب در کل کشور معروف است روستاهای توتا خانه و صور نیز زبان زد خاص و عام شود.

انتهای پیام/ع