امام جمعه بناب با انتقاد از نوع رفتار برخی مسوولان در مرکز با مردم گفت: برخی مسوولان برای خود حصاری درست کرده‌اند و از این حصار نمی‌توان به راحتی عبور کرد که این قبیل مسوولان حتماً به موعظه احتیاج دارند.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به ضرورت مدارای مسوولان با مردم اظهار کرد: در جامعه بعضی عناصر وجود دارند که به نوعی مرض روحی دارند و تمام سعی و تلاش آنها این است که فاصله بین مردم افزایش یافته، درگیری بین مردم زیاد شده و دائماً دنبال منفی‌بافی در جامعه هستند و نمی‌خواهند در جامعه مهر و برادری حاکم شود.

وی افزود: طبق مقررات اسلامی و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی باید با مردم از هر طیفی که باشند، مدارا کرد و به آنها حریم و حرمت قائل شد.

خطیب جمعه شهرستان بناب اذعان کرد: در چنین مقطعی که فشار دشمن مضاعف است، مسوولان باید از تکبر به مردم پرهیز و اجتناب کنند و تواضع و تحمل در نزد مسوولان افزایش یابد و این در حالی است که چه در دولت فعلی و چه در دولت‌های قبلی، کارنامه عملکرد این خواسته را نشان نمی‌دهد و همین که می‌بینیم طرف مقابل هم طیف و همسو با ما نیست، پس طرف حتماً فتنه‌گر و وطن‌فروش است.

باقری بنابی تأکید کرد: اگر مسوولان به فکر اصلاح این موضوع نباشند، کشور به سمت پرتگاه خواهد رفت. از این رو روابط اجتماعی و عملکرد ما در این بخش رضایت‌بخش و مطلوب نیست و مقام معظم رهبری بارها در این خصوص توجه و تذکر داده‌اند که مسوولان بیشتر مراقبت کنند.

وی با انتقاد از نوع رفتار برخی مسوولان در مرکز با مردم اظهار کرد: برخی از این مسوولان برای خود حصاری درست کرده‌اند و از این حصار نمی‌توان به راحتی عبور کرد که این قبیل مسوولان حتماً به موعظه احتیاج دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با اشاره به اختصاص چند خطبه نمازجمعه شهرستان به موضوع وحدت و همدلی در جامعه خاطرنشان کرد: چندین هفته است که در خطبه‌های نماز از اتحاد وحدت صحبت می‌کنم و آن قدر صحبت کرده‌ام که برخی نزدیکان نیز به من اعتراض می‌کنند که بس است از این رو باز تأکید می‌کنم درد بی‌درمان جامعه عبارت است از اختلاف و تشتت و باید مسوولان در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

باقری بنابی تصریح کرد: البته اخیراً روزنه‌هایی در کشور باز شده است که امیدوارم برخی قلم‌ها تعطیل شده و وحدت و همدلی در جامعه بیش از پیش پیاده شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در حال جنگ تمام عیار اقتصادی با ماست، افزود: این حربه دشمن یک امتحان الهی است. تمام پیامبران امتحان دادند و ما نیز در این مقطع امتحان می‌دهیم و اگر مردم و مسوولان در این مصاف و این موقعیت مانند زمان هشت سال جنگ تحمیلی یکدل و یکصدا فداکاری و مجاهدت کنند، در این جنگ نیز مثل جنگ تحمیلی پیروز خواهیم شد اما اگر به فکر مال‌اندوزی و سوءاستفاده از شرایط موجود باشیم، نیاز به غلبه دشمن بر ما نیست و ما خودمان با دستان خودمان ریشه خود را زده‌ایم.

امام جمعه شهرستان بناب گفت: امروز موقعیت کشور ایجاب می‌کند وحدت و اتحاد بیش از هر زمان دیگری در جامعه حاکم شود و مردم در حد توان از کالای ایرانی استفاده کنند و از انجام سفرهای غیرضروری حتی سفرهای داخلی پرهیز کنند و آن را به حداقل برسانند، مخصوصاً در مصرف آب و برق نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم و از تجملات دوری کنیم.

باقری بنابی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بناب، فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) را تسلیت  گفت.

انتهای پیام/جاوید بنابیان