معاون فرماندار بناب مدیریت هوشمندانه در مصرف برق را ضروری دانست و گفت: مناطق مسکونی و به خصوص ادارات باید در مصرف برق طوری مدیریت داشته باشند که شاهد قطعی برق نباشیم.

به گزارش انعکاس بناب، امیر عباس سلطان پور صبح امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان بناب با اشاره به قطعی های اخیر برق در شهرستان گفت: با توجه به افت فشار و کمبود برق بنا به دستور شخص استاندار مصرف برق در سطح شهرستان ها می بایست ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: طبق دستور العملی که برای تمامی شهرستان های استان صادر شده است می بایست برقی مصرفی در فصل تابستان در هر شهرستان در سال جاری نسبت به سال ۹۶ بیست درصد کاهش پیدا کند.

معاون فرماندار بناب مدیریت هوشمندانه در مصرف برق را ضروری دانست و گفت: مناطق مسکونی و به خصوص ادارات باید در مصرف برق طوری مدیریت داشته باشند که شاهد قطعی برق نباشیم تا ضمن کاهش ۲۰ درصدی از بحران کمبود برق عبور کنیم.

در ادامه این جلسه رئیس اداره برق شهرستان بناب با بیان اینکه به دلیل کمبود نیروگاهای برق در سراسر کشور، تولید فعلی جواب گوی نیاز فعلی نیست، اظهار داشت: افزایش بی سابقه دما و به تبع آن افزایش مصرف برق، بحران جدی را به وجود آورده است.

مجرد کاهش مصرف حداقل ۲۰ درصدی برق را دستورالعمل سراسری عنوان کرد و گفت: طبق این بخش نامه تمامی شهرستان های استان می بایست در فصل تابستان سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش برق را داشته باشند.

وی مدیریت درست و بهینه در مصرف برق را مانع قطعی برق در شهرستان عنوان کرد و گفت: طبق بخش نامه جدید سهم روزانه شهرستان بناب ۴۶ مگابایت است و نباید از این میزان تخطی صورت بگیرد واگر با همت عمومی در مصرف برق کوشا باشیم قطعی ها به کمترین میزان خود خواهند رسید.

رئیس اداره برق شهرستان بناب از مصرف بالای برق در ادارت گلایه کرد و گفت: متأسفانه تعداد زیاد لامپ و کولرهای گازی در ادارات مصرف برق را به شدت افزایش داده است که از مسئولان ادارت تقاضا داریم در بازه زمانی ۱۵ تیر الی ۳۰ شهریور در مصرف برق خود مدیریت جدی تری داشته باشند.

رئیس اداره برق با بیان اینکه قطعی برق تنها مختص شهرستان بناب نیست، یادآور شد: طبق جدول اعلام شده قطعی ها انجام می گیرد و اگر مصرف برق  بهینه تر شود این میزان قطعی برق کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: قطعی برق از حدود ساعت ۹ صبح الی ساعت ۱۹ است و تلاش می شود در ساعات تاریکی قطعی برقی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/زیبائی