با وجود تکرار مکرر مسئولان شهرستان بناب برخی مدارس دولتی اقدام به دریافت هزینه های سرسام آور جهت ثبت نام از والدین دانش آموزان می کنند که ظاهرا این سریال تمامی ندارد.

به گزارش انعکاس بناب، چند سال اخیر خبر ممنوعیت دریافت وجه نقد جهت ثبت نام از دانش آموزان در مدارس دولتی شهرستان بناب از سوی مسئولان فرمانداری و آموزش و پرورش اعلام می شود اما برخی از مدارسی که در لیست آموزش و پرورش این شهرستان قرار دارند، هنگام ثبت نام  برای سال تحصیلی جدید، اقدام به دریافت هزینه های سرسام آور از اولیای دانش آموزان می کنند.

در همین راستا عده ای از خانواده ها در روزهای اخیر با مراجعه به دفتر پایگاه خبری انعکاس بناب از اجباری بودن پرداخت شهریه در برخی مدارس دولتی بناب اظهار گلایه کرده و خواهان پیگیری این موضوع از طریق این تحریریه خبری از مسئولان شهرستان می شوند.

گفتنی است طبق گفته اولیای دانش آموزان برخی مدارس دولتی بناب پرداخت هزینه ثبت نام را اجباری اعلام می کنند و اگر خانواده ها نسبت به پرداخت وجه اقدام نکنند فرزندان آنان در این مدارس ثبت نام نمی شوند که به دلیل برخی مسایل اجتماعی از افشای نام چنین مدارسی در این گزارش خوداری می کنیم.

فرماندار بناب صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب در واکنش به اقدام برخی مدارس دولتی نسبت به دریافت شهریه گفت: به هیچ عنوان مدارس حق دریافت هزینه ثبت نام برای سال تحصیلی جدید از والدین را ندارند.

وی با بیان اینکه دریافت هزینه ثبت نام در مدارس دولتی، غیر قانونی است، اظهار داشت: اخیرا طبق قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی هزینه انشعابات مدارس به شرط رعایت مصرف استاندارد، رایگان اعلام شده است بنابراین هزینه های  مدارس به تبع این قانون کاهش یافته می یابد.

مقام عالی دولت در شهرستان شرط ثبت نام برخی مدارس دولتی در قبال پرداخت شهریه را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده و یا دریافت این گونه اخبار مراتب را از طریق اداره کل آموزش و پرورش پیگیری خواهیم کرد.

رفعیی در پایان با تأکید بر اینکه کمک های مالی به مدارس کاملا اختیاری است، گفت: همیاری و یا همان کمک مالی به مدارس در راستای بهبود کیفیت فضای آموزش مدارس باید به صورت کاملا اختیاری صورت بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب نیز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب ضمن رد هر گونه شایعه ای مبنی بر دریافت وجه برای ثبت نام در مدارس دولتی بناب گفت: طبق قوانین و مصوبه های آموزش و پرورش مدارس دولتی تنها هزینه کتب درسی و حق بیمه را دریافت می کنند.

محمود قهرمانی از حضور مستمر بازرسان آموزش و پرورش جهت نظارت بر نحوه ثبت نام در مدارس خبر داد و گفت: تا به امروز گزارشی مبنی بر دریافت وجه غیر قانونی از مدارس دولتی در شهرستان ارائه نشده است.

وی در پایان بیان اینکه شماره تماس بخش بازرسی آموزش و پرورش بر روی تابلوی تمامی مدارس شهرستان وجود دارد، اذعان کرد: همشهریان عزیز می توانند هر گونه تخلف و یا شکایتی را از طرق همین شماره تلفن به گوش بازرسان اداره برسانند و پیگیر شکایت خود باشند.

انتهای پیام/داود زیبائی