حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: هر ماه از یک کارخانه بازدید خواهم کرد و مشکلات را با کمک مسؤولان استان و نمایندگان مجلس پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز، با تأکید بر این‌که همه برای حل مشکلات اقتصادی کشور به سهم خود مسؤول هستیم، اظهار داشت: در شرایط سخت کنونی نیازمند عزم ملی و کار جهادی هستیم.

وی با تأکید بر این‌که بنده به نوبه خود هر ماه از یک کارخانه بازدید و مشکلات را با کمک مسؤولان استان و نمایندگان مجلس پیگیری خواهیم کرد، گفت: انتظار داریم بانک‌ها دست از بنگاه‌داری بردارند و به کمک صنایع و تولیدکننده‌ها بشتابند، اگر می خواهیم تولید رونق پیدا کند باید تسهیلات کم بهره به بخش تولید پرداخت شود.

امام جمعه تبریز کمبود نقدینگی، دسترسی به ارز دولتی و بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره را از جمله مطالبات فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع دانست و خاطرنشان کرد: آن کسانی که دارای امکانات مالی هستند و نقدینگی دارند، باید به سمت تولید هدایت شوند تا چرخ زندگی مردم بچرخد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که باید زمینه هدایت نقدینگی مازاد در دسترس مردم به سمت تولید فراهم شود، گفت: از سوی دیگر واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی نیز تکالیفی بر عهده دارند، کسانی که دست در تجارت و بازرگانی دارند، مراقبت کنند تا کالایی را که در داخل تولید می شود را وارد نکنند.

وی با بیان این‌که امروز برای مقابله با توطئه اقتصادی دشمن وظیفه داریم که جلوی اسراف را بگیریم، افزود: عموم مردم باید بدانند که اسراف، زیادی روی در مصرف و ولخرجی مذموم است. این به نفع کشور است که اسراف کنار گذاشته شود. البت اسراف تنها هدر دادن نان نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به وجود معادن غنی در سراسر منطقه آذربایجان گفت: متاسفانه برکات مس سونگون به استان نمی رسد و خام فروشی می شود. در سفر اخیر هیات دولت پروژه ذوب مس سونگون را پیگیری کردیم که الحمدالله دارد به نتیجه می رسد.

وی ادامه داد: در بحث معدن مس سونگون، باید کارخانه ذوب اجرا شود. در بازدیدی که چند وقت پیش از مجتمع مس آذربایجان داشتم، خواستم پروژه ذوب را بازدید کنم، اما گفتند که امکان ندارد پروژه ذوب مس در استان به دلیل مشکلات زیست محیطی اجرا شود، اگر امکان نداشت چرا چنان پروژه عظیمی اجرا شد؟

انتهای پیام/س